増田 央

最終更新日時: 2021/06/05 11:38:40

印刷する

氏名(漢字/フリガナ/アルファベット表記)
増田 央/マスダ ヒサシ/Masuda, Hisashi
所属部署・職名(部局/所属/講座等/職名)
経営管理研究部/ /特定講師
取得学位
学位名(日本語) 学位名(英語) 大学(日本語) 大学(英語) 取得区分
経営学修士(専門職) 京都大学
博士(経済学) 京都大学
プロフィール
(日本語)
京都大学大学院経済学研究科修了。京都大学博士(経済学)。北陸先端科学技術大学院大学助教を経て、現職。
(英語)
Dr. Hisashi Masuda serves as program-specific senior lecturer, Graduate School of Management, Kyoto University. He received his Ph.D. from Kyoto University in 2013 and served as assistant professor, Japan Advanced Institute of Science and Technology in 2013-2017.
使用言語
言語名(japanese) 言語名(english) コード
日本語 Japanese jpn
ORCID ID
https://orcid.org/0000-0002-1857-2096
researchmap URL
https://researchmap.jp/7000021458
研究テーマ
(日本語)
サービス工学、ホスピタリティマネジメント、顧客満足、インフルエンサーマーケティング、観光情報
(英語)
Service Engineering, Hospitality Management, Customer Satisfaction, Influencer Marketing, e-tourism
研究概要
(日本語)
現在、サービス利用における多くの顧客はスマホを所持しておりITでのサービス体験支援の環境は整いつつある。しかし、どのような顧客に対してどのようなサービス提供が適しているのかといった判断を下すためのデータ取得環境は整備されていない。本研究では様々な背景を持つ顧客へのサービスパーソナライゼーションをどう実現するかにデータ取得段階から取り組む。また実務での応用を想定しそのデータ取得・分析環境の構築を行う。
(英語)
Currently, many customers for using services have smartphones, and the environment for supporting service experience with IT is getting better. However, there is no data acquisition environment in place to determine what kind of service provision is appropriate for which customers. In this research, we will work from the data acquisition stage on how to realize service personalization based on the various background/context. In addition, we will construct applications for data acquisition and analysis in anticipation of practical applications.
研究分野(キーワード)
キーワード(日本語) キーワード(英語)
サービス工学 Service Engineering
ホスピタリティマネジメント Hospitality Management
顧客満足 Customer Satisfaction
インフルエンサーマーケティング Influencer Marketing
観光情報 e-tourism
論文
著者 著者(日本語) 著者(英語) タイトル タイトル(日本語) タイトル(英語) 書誌情報等 書誌情報等(日本語) 書誌情報等(英語) 出版年月 査読の有無 記述言語 掲載種別 公開
Michele Griessmair, Spring H. Han, Hisashi Masuda Michele Griessmair, Spring H. Han, Hisashi Masuda Michele Griessmair, Spring H. Han, Hisashi Masuda Being Moved or Being Satisfied? The Effect of Unexpected Acts of Personal Kindness in Hospitality Service Encounters Being Moved or Being Satisfied? The Effect of Unexpected Acts of Personal Kindness in Hospitality Service Encounters Being Moved or Being Satisfied? The Effect of Unexpected Acts of Personal Kindness in Hospitality Service Encounters Cornell Hospitality Quarterly, 193896552094029-193896552094029 Cornell Hospitality Quarterly, 193896552094029-193896552094029 Cornell Hospitality Quarterly, 193896552094029-193896552094029 2020/07/16 研究論文(学術雑誌) 公開
Hisashi Masuda Hisashi Masuda Development of a method for filtering information for tourists associated with their needs Development of a method for filtering information for tourists associated with their needs ATLAS Review, 2019-2, 87-94 ATLAS Review, 2019-2, 87-94 , 2019-2, 87-94 2020 研究論文(大学、研究機関等紀要) 公開
Hisashi Masuda Hisashi Masuda Hisashi Masuda Differences in Customer Delight Rating Linked to Customer Actions in Japanese and Foreign Residents Using Restaurant Services in Japan Differences in Customer Delight Rating Linked to Customer Actions in Japanese and Foreign Residents Using Restaurant Services in Japan Differences in Customer Delight Rating Linked to Customer Actions in Japanese and Foreign Residents Using Restaurant Services in Japan Serviceology for Services, 143-156 Serviceology for Services, 143-156 Serviceology for Services, 143-156 2020 公開
Hisashi Masuda, Wilfrid Utz Hisashi Masuda, Wilfrid Utz Hisashi Masuda, Wilfrid Utz Visualization of Customer Satisfaction Linked to Behavior Using a Process-Based Web Questionnaire Visualization of Customer Satisfaction Linked to Behavior Using a Process-Based Web Questionnaire Visualization of Customer Satisfaction Linked to Behavior Using a Process-Based Web Questionnaire KSEM 2019, Athens, Greece, August 28-30, 2019, Proceedings, Part I, 596-603 KSEM 2019, Athens, Greece, August 28-30, 2019, Proceedings, Part I, 596-603 KSEM 2019, Athens, Greece, August 28-30, 2019, Proceedings, Part I, 596-603 2019/08 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Nishinaka Miwa, Yusuke Kishita, Hisashi Masuda, Kunio Shirahada Nishinaka Miwa, Yusuke Kishita, Hisashi Masuda, Kunio Shirahada Nishinaka Miwa, Yusuke Kishita, Hisashi Masuda, Kunio Shirahada Concept of Future Prototyping Methodology to Enhance Value Creation within Future Contexts Concept of Future Prototyping Methodology to Enhance Value Creation within Future Contexts Concept of Future Prototyping Methodology to Enhance Value Creation within Future Contexts Proceedings of AAAI2019 Spring Symposium Series, March 25-27, 2019, Palo Alto, California, 2019. Proceedings of AAAI2019 Spring Symposium Series, March 25-27, 2019, Palo Alto, California, 2019. Proceedings of AAAI2019 Spring Symposium Series, March 25-27, 2019, Palo Alto, California, 2019. 2019/03 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
増田 央 増田 央 Hisashi Masuda Exploration of method for tourism personalization by using distribution shapes of tourists' evaluation Exploration of method for tourism personalization by using distribution shapes of tourists' evaluation Exploration of method for tourism personalization by using distribution shapes of tourists' evaluation Global Business Journal, 4, 2, 13-16 Global Business Journal, 4, 2, 13-16 Global Business Journal, 4, 2, 13-16 2018/12 英語 研究論文(その他学術会議資料等) 公開
増田 央 増田 央 Hisashi Masuda ロボットホスピタリティの特性探索: 変なホテルハウステンボスの事例分析 ロボットホスピタリティの特性探索: 変なホテルハウステンボスの事例分析 Exploration for Characteristics of Robot Hospitality: A case study on Henn-na Hotel Huis Ten Bosch 開発工学, 38, 1, 9-12 開発工学, 38, 1, 9-12 , 38, 1, 9-12 2018/10 日本語 研究論文(学術雑誌) 公開
Hisashi Masuda, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Yoshinori Hara Developing an Ad Hoc Questionnaire Model for Extracting Consumer Behaviour in Service Encounter, Developing an Ad Hoc Questionnaire Model for Extracting Consumer Behaviour in Service Encounter, Developing an Ad Hoc Questionnaire Model for Extracting Consumer Behaviour in Service Encounter, In: Sawatani Y., Spohrer J., Kwan S., Takenaka T. (eds) Serviceology for Smart Service System. Springer, Tokyo, 183-195 In: Sawatani Y., Spohrer J., Kwan S., Takenaka T. (eds) Serviceology for Smart Service System. Springer, Tokyo, 183-195 In: Sawatani Y., Spohrer J., Kwan S., Takenaka T. (eds) Serviceology for Smart Service System. Springer, Tokyo, 183-195 2017 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Ahson Javaid, Hisashi Masuda, Youji Kohda, Sabrina Kurjakovic Ahson Javaid, Hisashi Masuda, Youji Kohda, Sabrina Kurjakovic Ahson Javaid, Sabrina Kurjakovic, Hisashi Masuda, Youji Kohda Enabling Digital transformation in SMEs by Combining Enterprise Ontologies and Service Blueprinting, Enabling Digital transformation in SMEs by Combining Enterprise Ontologies and Service Blueprinting, Enabling digital transformation in SMEs by combining enterprise ontologies and service blueprinting In: Hara Y., Karagiannis D. (eds) Serviceology for Services, ICServ 2017, Lecture Notes in Computer Science, vol 10371. Springer, Cham,, 10371 LNCS, 224-233 In: Hara Y., Karagiannis D. (eds) Serviceology for Services, ICServ 2017, Lecture Notes in Computer Science, vol 10371. Springer, Cham,, 10371 LNCS, 224-233 Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 10371 LNCS, 224-233 2017 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Hisashi Masuda, Dejan Krizaj, Hideyuki Sakamoto, Kotaro Nakamura Hisashi Masuda, Dejan Krizaj, Hideyuki Sakamoto, Kotaro Nakamura Hisashi Masuda, Dejan Krizaj, Hideyuki Sakamoto, Kotaro Nakamura Approaches for sustaining cultural resources by adapting diversified context of customers in tourism: Comparison between Japanese and Slovenian cases Approaches for sustaining cultural resources by adapting diversified context of customers in tourism: Comparison between Japanese and Slovenian cases Approaches for sustaining cultural resources by adapting diversified context of customers in tourism: Comparison between Japanese and Slovenian cases Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 10371, 55-63 Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 10371, 55-63 Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 10371, 55-63 2017 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Global service enhancement for Japanese creative services based on the early/late binding concepts Global service enhancement for Japanese creative services based on the early/late binding concepts Global service enhancement for Japanese creative services based on the early/late binding concepts Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools, 509-526 Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools, 509-526 Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools, 509-526 2016/07/09 英語 公開
Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Co-creation of Socioeconomic Values in Islamic Banking Service: Case Study Research in Pakistan Co-creation of Socioeconomic Values in Islamic Banking Service: Case Study Research in Pakistan Co-creation of Socioeconomic Values in Islamic Banking Service: Case Study Research in Pakistan Journal of Creating Value, 2, 1, 109-123 Journal of Creating Value, 2, 1, 109-123 Journal of Creating Value, 2, 1, 109-123 2016/05 英語 研究論文(学術雑誌) 公開
Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Amna Javed, Youji Kohda, Hisashi Masuda Exploration of Service System and Value Co-creation Mechanism in Islamic Banking in Pakistan, Exploration of Service System and Value Co-creation Mechanism in Islamic Banking in Pakistan, Exploration of Service System and Value Co-creation Mechanism in Islamic Banking in Pakistan, Serviceology for Designing the Future, 37-50 Serviceology for Designing the Future, 37-50 Serviceology for Designing the Future, 37-50 2016 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
増田和浩, 増田央, 神田陽治 増田和浩, 増田央, 神田陽治 ICTアウトソーシングを導入した高齢者見守りの有効性の検証 ICTアウトソーシングを導入した高齢者見守りの有効性の検証 サービス学会 第2回国内大会(函館), ポスター発表, P2-17 サービス学会 第2回国内大会(函館), ポスター発表, P2-17 , P2-17 2014/04 研究論文(研究会、シンポジウム資料等) 公開
王功成, 増田央, 神田陽治 王功成, 増田央, 神田陽治 クラウドソーシングのリ・デザイン クラウドソーシングのリ・デザイン サービス学会 第2回国内大会(函館), ポスター発表, P2-16 サービス学会 第2回国内大会(函館), ポスター発表, P2-16 , P2-16 2014/04 研究論文(研究会、シンポジウム資料等) 公開
Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Value analysis of Islamic banking and conventional banking to measure value co-creation Value analysis of Islamic banking and conventional banking to measure value co-creation Value analysis of Islamic banking and conventional banking to measure value co-creation International Journal of Social, Human Science and Engineering, 8, 2, 85-93 International Journal of Social, Human Science and Engineering, 8, 2, 85-93 International Journal of Social, Human Science and Engineering, 8, 2, 85-93 2014/04 英語 研究論文(学術雑誌) 公開
Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Amna Javed, Hisashi Masuda, Youji Kohda Dimensional Analysis of Islamic Banking to Explore Value Co-creation Dimensional Analysis of Islamic Banking to Explore Value Co-creation Dimensional Analysis of Islamic Banking to Explore Value Co-creation 第4回知識共創フォーラム(金沢), シーズ・セッション, IV1 第4回知識共創フォーラム(金沢), シーズ・セッション, IV1 , IV1 2014/03/18 研究論文(学術雑誌) 公開
王功成, 増田央, 神田陽治 王功成, 増田央, 神田陽治 クラウドソーシングにおけるワーカーのスキルアップに関する実態調査 クラウドソーシングにおけるワーカーのスキルアップに関する実態調査 第4回知識共創フォーラム(金沢), インタラクティブ・セッション, (V7-1)-(V7-5) 第4回知識共創フォーラム(金沢), インタラクティブ・セッション, (V7-1)-(V7-5) , (V7-1)-(V7-5) 2014/03/17 研究論文(学術雑誌) 公開
XU Haitao, MASUDA Hisashi, KOHDA Youji XU Haitao, MASUDA Hisashi, KOHDA Youji XU Haitao, MASUDA Hisashi, KOHDA Youji Double-Servicescape for Enhancing Social Capital―A Case of Chinese Tea Restaurant― Double-Servicescape for Enhancing Social Capital―A Case of Chinese Tea Restaurant― Double-Servicescape for Enhancing Social Capital―A Case of Chinese Tea Restaurant― 第4回知識共創フォーラム(金沢), インタラクティブ・セッション, (V6-1)-(V6-4) 第4回知識共創フォーラム(金沢), インタラクティブ・セッション, (V6-1)-(V6-4) , (V6-1)-(V6-4) 2014/03 研究論文(研究会、シンポジウム資料等) 公開
Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Development of an Evaluation Approach for Customer Service Interaction Models Development of an Evaluation Approach for Customer Service Interaction Models Development of an Evaluation Approach for Customer Service Interaction Models KNOWLEDGE SCIENCE, ENGINEERING AND MANAGEMENT, KSEM 2014, 8793, 150-161 KNOWLEDGE SCIENCE, ENGINEERING AND MANAGEMENT, KSEM 2014, 8793, 150-161 KNOWLEDGE SCIENCE, ENGINEERING AND MANAGEMENT, KSEM 2014, 8793, 150-161 2014 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Kotaro Nakamura, Hisashi Masuda Kotaro Nakamura, Hisashi Masuda Kotaro Nakamura, Hisashi Masuda Semi-globalization of service value co-creation in context-dependent business: “O-motenashi” culture-style service in the traditional Japanese inns of Kagaya Semi-globalization of service value co-creation in context-dependent business: “O-motenashi” culture-style service in the traditional Japanese inns of Kagaya Semi-Globalization of Service Value Co-creation in Context-Dependent Business: "O-motenashi" Culture-style Service in the Traditional Japanese Inns of Kaga-ya Proceedings of PICMET '14 Conference: Portland International Center for Management of Engineering and Technology; Infrastructure and Service Integration, 3405-3413 Proceedings of PICMET '14 Conference: Portland International Center for Management of Engineering and Technology; Infrastructure and Service Integration, 3405-3413 2014 PORTLAND INTERNATIONAL CONFERENCE ON MANAGEMENT OF ENGINEERING & TECHNOLOGY (PICMET), 3405-3413 2014 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Wilfrid Utz, Yoshinori Hara Context-Free and Context-Dependent Service Models Based on ”Role Model” Concept for Utilizing Cultural Aspects Context-Free and Context-Dependent Service Models Based on ”Role Model” Concept for Utilizing Cultural Aspects Context-free and context-dependent service models based on "role model" concept for utilizing cultural aspects In: Wang M. (eds) Knowledge Science, Engineering and Management. KSEM 2013. Lecture Notes in Computer Science, 8041, 591-601 In: Wang M. (eds) Knowledge Science, Engineering and Management. KSEM 2013. Lecture Notes in Computer Science, 8041, 591-601 Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 8041, 591-601 2013 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開
Hisashi Masuda, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Yoshinori Hara Hisashi Masuda, Yoshinori Hara A dynamic evaluation model based on customer expectation and satisfaction A dynamic evaluation model based on customer expectation and satisfaction A dynamic evaluation model based on customer expectation and satisfaction Proceedings - 2011 Annual SRII Global Conference, SRII 2011, 401-408 Proceedings - 2011 Annual SRII Global Conference, SRII 2011, 401-408 Proceedings - 2011 Annual SRII Global Conference, SRII 2011, 401-408 2011 英語 研究論文(国際会議プロシーディングス) 公開

  • <<
  • >>
  • 表示
タイトル言語:
Misc
著者 著者(日本語) 著者(英語) タイトル タイトル(日本語) タイトル(英語) 書誌情報等 書誌情報等(日本語) 書誌情報等(英語) 出版年月 査読の有無 記述言語 掲載種別 公開
増田央, 木見田康治, 平本毅, 小早川真衣子, 神田陽治, 福田賢一郎 増田央, 木見田康治, 平本毅, 小早川真衣子, 神田陽治, 福田賢一郎 特集解説: 「ロボットホスピタリティ」 特集解説: 「ロボットホスピタリティ」 サービソロジーWebマガジン サービソロジーWebマガジン 2020/04 公開
西中 美和, 武田 英明, 白肌 邦生, 木下 裕介, 増田 央 西中 美和, 武田 英明, 白肌 邦生, 木下 裕介, 増田 央 NISHINAKA MIWA, TAKEDA Hideaki, SHIRAHADA Kunio, KISHITA Yusuke, MASUDA Hisashi 未来を共創するためのフューチャー・プロトタイピング手法の提案 未来を共創するためのフューチャー・プロトタイピング手法の提案 Future Prototyping Methodology for Knowledge Co-creation 人工知能学会全国大会論文集, 2019, 0, 2I3OS15a01-2I3OS15a01 人工知能学会全国大会論文集, 2019, 0, 2I3OS15a01-2I3OS15a01 Proceedings of the Annual Conference of JSAI, 2019, 0, 2I3OS15a01-2I3OS15a01 2019 日本語 研究発表パーパー要旨(全国大会、その他学術会議) 公開
岸和良, 下田悠平, 北村英之, 増田央, 江川陽, 福田賢一郎 岸和良, 下田悠平, 北村英之, 増田央, 江川陽, 福田賢一郎 インタビュー記事:インシュアテックによる新たな保険の価値創出 インタビュー記事:インシュアテックによる新たな保険の価値創出 サービソロジー, 6, 2, 22-30 サービソロジー, 6, 2, 22-30 , 6, 2, 22-30 2019 公開
三輪純平, 増田央, 江川陽, 戸谷圭子 三輪純平, 増田央, 江川陽, 戸谷圭子 インタビュー記事:フィンテックが社会・企業・生活者に与える影響 インタビュー記事:フィンテックが社会・企業・生活者に与える影響 サービソロジー, 6, 2, 6-12 サービソロジー, 6, 2, 6-12 , 6, 2, 6-12 2019 公開
増田 央 増田 央 特集解説:フィンテックがもたらす新たなデータの利活用 特集解説:フィンテックがもたらす新たなデータの利活用 サービソロジー, 6, 2, 4-5 サービソロジー, 6, 2, 4-5 , 6, 2, 4-5 2019 公開
増田 央, 西中 美和, 武田 英明, 白肌 邦生, 木下 裕介 増田 央, 西中 美和, 武田 英明, 白肌 邦生, 木下 裕介 Masuda Hisashi, Nishinaka Miwa, Takeda Hideaki, Shirahada Kunio, Kishita Yusuke アリゾナ州立大学(ASU)における未来共創アプローチの視点 アリゾナ州立大学(ASU)における未来共創アプローチの視点 Future Co-creation Approach at Arizona State University サービソロジー, 6, 3, 36-39 サービソロジー, 6, 3, 36-39 Serviceology, 6, 3, 36-39 2019 日本語 公開
瀧俊雄, 増田央, 戸谷圭子 瀧俊雄, 増田央, 戸谷圭子 インタビュー記事:フィンテックにおけるユーザーエクスペリエンスのデザイン インタビュー記事:フィンテックにおけるユーザーエクスペリエンスのデザイン サービソロジー, 6, 2, 32-40 サービソロジー, 6, 2, 32-40 , 6, 2, 32-40 2019 日本語 公開
Hisashi Masuda, Kotaro Nakamura Hisashi Masuda, Kotaro Nakamura Hisashi Masuda, Kotaro Nakamura Robot-assisted low-cost hotel - Henn na Hotel Huis Ten Bosch: The Road to Low-Cost Hotels (LCHs), Robot-assisted low-cost hotel - Henn na Hotel Huis Ten Bosch: The Road to Low-Cost Hotels (LCHs), Robot-assisted low-cost hotel - Henn na Hotel Huis Ten Bosch: The Road to Low-Cost Hotels (LCHs), AIRTH Encyclopedia, AIRTH Encyclopedia, 2018/04 英語 その他記事 公開
増田 央 増田 央 会議報告: ICServ2017 会議報告: ICServ2017 サービソロジー, 4, 3, 24-27 サービソロジー, 4, 3, 24-27 , 4, 3, 24-27 2017/10 日本語 会議報告等 公開
増田 央 増田 央 問題解決型サービス科学研究開発プログラム(S3FIRE)記念フォーラム:サービス科学黎明期からこれまでの軌跡と今後の展望 問題解決型サービス科学研究開発プログラム(S3FIRE)記念フォーラム:サービス科学黎明期からこれまでの軌跡と今後の展望 サービソロジー, 4, 2, 48-49 サービソロジー, 4, 2, 48-49 , 4, 2, 48-49 2017/07 日本語 会議報告等 公開
白肌邦生, 増田央 白肌邦生, 増田央 「若手研究者による実務家へのインタビュー」サービスエンカウンターのマネジメント 「若手研究者による実務家へのインタビュー」サービスエンカウンターのマネジメント サービソロジー, 2, 4, 34-39 サービソロジー, 2, 4, 34-39 , 2, 4, 34-39 2016 公開
白肌邦生, 増田央 白肌邦生, 増田央 「若手研究者による実務家へのインタビュー」サービスイノベーションと研究開発マネジメント 「若手研究者による実務家へのインタビュー」サービスイノベーションと研究開発マネジメント サービソロジー, 3, 2, 40-49 サービソロジー, 3, 2, 40-49 , 3, 2, 40-49 2016 公開

  • <<
  • >>
  • 表示
タイトル言語:
講演・口頭発表等
タイトル タイトル(日本語) タイトル(英語) 会議名 会議名(日本語) 会議名(英語) 主催者 主催者(日本語) 主催者(英語) 発表年月日 記述言語 会議種別 公開
Analyzing the distribution shape of tourists' evaluation of tourist attractions Analyzing the distribution shape of tourists' evaluation of tourist attractions Analyzing the distribution shape of tourists' evaluation of tourist attractions AIRTH 2019 Conference: Innovation and Entrepreneurship for Sustainable Success AIRTH 2019 Conference: Innovation and Entrepreneurship for Sustainable Success AIRTH 2019 Conference: Innovation and Entrepreneurship for Sustainable Success 2019/09/12 英語 口頭発表(一般) 公開
Visualization of Customer Satisfaction linked to Behavior using a Process-Based Web Questionnaire Visualization of Customer Satisfaction linked to Behavior using a Process-Based Web Questionnaire Visualization of Customer Satisfaction linked to Behavior using a Process-Based Web Questionnaire The 12th International Conference on Knowledge Science, Engineering and Management (KSEM 2019) The 12th International Conference on Knowledge Science, Engineering and Management (KSEM 2019) The 12th International Conference on Knowledge Science, Engineering and Management (KSEM 2019) 2019/09 英語 口頭発表(一般) 公開
日本人と在日外国人の飲食店利用における顧客満足度評価の差異 日本人と在日外国人の飲食店利用における顧客満足度評価の差異 グローバルビジネス学会2019年研究発表会 グローバルビジネス学会2019年研究発表会 2019/07 日本語 口頭発表(一般) 公開
金融サービスにおける新たなデータ活用の状況と課題&ASU視察から得られた未来共創アプローチの視点 金融サービスにおける新たなデータ活用の状況と課題&ASU視察から得られた未来共創アプローチの視点 2019年度人工知能学会全国大会(第33回)オーガナイズドセッション Future Prototyping Methodology - Well-being を目指す未来価値共創 2019年度人工知能学会全国大会(第33回)オーガナイズドセッション Future Prototyping Methodology - Well-being を目指す未来価値共創 2019/06/05 日本語 公開講演、セミナー、チュートリアル、講習、講義 公開
Proposal of dynamic-oriented web questionnaires: Comparison between dynamic-oriented and static-oriented web questionnaires Proposal of dynamic-oriented web questionnaires: Comparison between dynamic-oriented and static-oriented web questionnaires Proposal of dynamic-oriented web questionnaires: Comparison between dynamic-oriented and static-oriented web questionnaires Joint International Conference of Service Science and Innovation(ICSSI2018) and Serviceology(ICServ2018) Joint International Conference of Service Science and Innovation(ICSSI2018) and Serviceology(ICServ2018) Joint International Conference of Service Science and Innovation(ICSSI2018) and Serviceology(ICServ2018) 2018/11/15 英語 口頭発表(一般) 公開
Development of a method for filtering information for tourists associated with their needs Development of a method for filtering information for tourists associated with their needs Development of a method for filtering information for tourists associated with their needs ATLAS Annual Conference 2018 ATLAS Annual Conference 2018 ATLAS Annual Conference 2018 2018/09/28 英語 口頭発表(一般) 公開
ロボットホスピタリティの特性探索: 変なホテルハウステンボスの事例分析 ロボットホスピタリティの特性探索: 変なホテルハウステンボスの事例分析 一般社団法人日本開発工学会 研究発表大会(第1回) 一般社団法人日本開発工学会 研究発表大会(第1回) 2018/06/24 日本語 口頭発表(一般) 公開
地方における地域コミュニティ型ビジネスモデルの特性探索 能美市国造ゆずの実態調査から 地方における地域コミュニティ型ビジネスモデルの特性探索 能美市国造ゆずの実態調査から サービス学会第6回国内大会 サービス学会第6回国内大会 2018/03/10 日本語 口頭発表(一般) 公開
Approaches for sustaining cultural resources by adapting diversified context of customers in tourism: Comparison between Japanese and Slovenian cases Approaches for sustaining cultural resources by adapting diversified context of customers in tourism: Comparison between Japanese and Slovenian cases ICServ2017 ICServ2017 2017/07/13 英語 口頭発表(一般) 公開
ToDoList-oriented Process Modeling for Sharing Service Processes and Context ToDoList-oriented Process Modeling for Sharing Service Processes and Context ToDoList-oriented Process Modeling for Sharing Service Processes and Context ICServ2017 ICServ2017 ICServ2017 2017/07/12 英語 口頭発表(一般) 公開
ToDoリストを活用した簡易なプロセスモデル作成環境に基づくサービス提供者自身によるそのパフォーマンスの記録・解釈・蓄積手法の構築 ToDoリストを活用した簡易なプロセスモデル作成環境に基づくサービス提供者自身によるそのパフォーマンスの記録・解釈・蓄積手法の構築 2017年度サービス学会第5回国内大会 2017年度サービス学会第5回国内大会 2017/03 日本語 口頭発表(一般) 公開
Developing an ad-hoc questionnaire model for extracting exceptional handling communications in service Developing an ad-hoc questionnaire model for extracting exceptional handling communications in service Developing an ad-hoc questionnaire model for extracting exceptional handling communications in service 7th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated conferences(AHFE2016) 7th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated conferences(AHFE2016) 7th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated conferences(AHFE2016) 2016/07 英語 口頭発表(一般) 公開

  • <<
  • >>
  • 表示
タイトル言語:
書籍等出版物
著者 著者(日本語) 著者(英語) タイトル タイトル(日本語) タイトル(英語) 出版社 出版社(日本語) 出版社(英語) 出版年月 記述言語 担当区分 公開
Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Yoshinori Hara, Hisashi Masuda Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools Springer International Publishing Springer International Publishing Springer International Publishing 2016 分担執筆 公開
増田 央 増田 央 日本型クリエイティブ・サービスの時代 「おもてなし」への科学的接近 日本型クリエイティブ・サービスの時代 「おもてなし」への科学的接近 日本評論社 日本評論社 2014/10 分担執筆 公開
タイトル言語:
学術賞等
賞の名称(日本語) 賞の名称(英語) 授与組織名(日本語) 授与組織名(英語) 年月
優良賞 ロボットホスピタリティの特性探索 一般社団法人日本開発工学会 2018/11/
Best presentation award(学生部門) 価値共創パターンからの企業分類による文化的特性の明示 サービス学会 2014/04/
外部資金:競争的資金 (科学研究費補助金)
種別 代表/分担 テーマ(日本語) テーマ(英語) 期間
若手研究(A) 代表 サービス移転におけるコンテクスト依存度を考慮したサービスメタモデリングの構築 (平成29年度分) 2017/04/01〜2018/03/31
若手研究(A) 代表 サービス移転におけるコンテクスト依存度を考慮したサービスメタモデリングの構築 (平成30年度分) 2018/04/01〜2019/03/31
研究活動スタート支援 代表 サービスプロセスに基づく動的な顧客特性の抽出に関する実証研究 2013/04/〜2015/03/
担当科目
講義名(日本語) 講義名(英語) 開講期 学部/研究科 年度
情報企業論 Information and Enterprise 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 前期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 前期 情報学研究科 2020/04〜2021/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 後期 情報学研究科 2020/04〜2021/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 情報学研究科 2020/04〜2021/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 総合生存学館 2020/04〜2021/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 後期 情報学研究科 2020/04〜2021/03
情報基礎[全学向] Basic Informatics (General) 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報基礎[工学部](工業化学科) Basic Informatics (Faculty of Engineering) [Industrial Chemistry] 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
情報基礎[工学部](建築学科) Basic Informatics (Faculty of Engineering) [Architecture] 後期 全学共通科目 2020/04〜2021/03
Sワークショップ II (増田) Service & Hospitality Workshop II (Masuda) 後期 経営管理教育部 2021/04〜2022/03
Sワークショップ I (増田) Service & Hospitality Workshop I (Masuda) 前期 経営管理教育部 2021/04〜2022/03
Sワークショップ II(若林直・若林靖・前川・増田) Service & Hospitality Workshop II (N.Wakabayashi,Y.Wakabayashi,Maegawa,Masuda) 後期 経営管理教育部 2021/04〜2022/03
SワークショップI(若林直・若林靖・前川・増田) Service & Hospitality Workshop I (N.Wakabayashi,Y.Wakabayashi,Maegawa,Masuda) 前期 経営管理教育部 2021/04〜2022/03
情報企業論 Information and Enterprise 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 前期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 前期 情報学研究科 2021/04〜2022/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報分析・管理演習 Information Analysis and Management, Exercise 後期 情報学研究科 2021/04〜2022/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 情報学研究科 2021/04〜2022/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 前期 総合生存学館 2021/04〜2022/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報分析・管理論 Information Analysis and Management 後期 情報学研究科 2021/04〜2022/03
情報基礎[全学向] Basic Informatics (General) 前期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報基礎[全学向] Basic Informatics (General) 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報基礎実践 Informatics Fundamentals & Practice 前期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報基礎[工学部](工業化学科) Basic Informatics (Faculty of Engineering) [Industrial Chemistry] 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03
情報基礎[工学部](建築学科) Basic Informatics (Faculty of Engineering) [Architecture] 後期 全学共通科目 2021/04〜2022/03

  • <<
  • >>
  • 表示
部局運営(役職等)
役職名 期間
経営管理大学院 寄附講座・共同研究講座専門委員会 委員 2019/04/01〜2020/03/31