広瀬 悠三

Last Update: 2021/06/17 15:25:07

Print

Name(Kanji/Kana/Abecedarium Latinum)
広瀬 悠三/ヒロセ ユウゾウ/Hirose, Yuzo
Primary Affiliation(Org1/Job title)
Graduate School of Education/Associate Professor
Faculty
Org1 Job title
教育学部
E-mail Address
hirose.yuzo.3n @ kyoto-u.ac.jp
Academic Organizations You are Affiliated to in Japan
Organization name(Japanese) Organization name(English)
教育哲学会
日本教育学会
教育思想史学会
日本キリスト教教育学会
日本道徳教育学会
日本地理教育学会
日本地理学会
Academic Organizations Overaseas You are Affiliated to
Organization name Country
Philosophy of Education Society of Great Britain
UK Kant Society
Association for Moral Education
International Network of Philosophers of Education
Academic Degree
Field(Japanese) Field(English) University(Japanese) University(English) Method
修士(文学) 東北大学
修士(教育学) 京都大学
博士(教育学) 京都大学
Academic Resume (Graduate Schools)
University(Japanese) University(English) Faculty(Japanese) Faculty(English) Major(Japanese) Major(English) Completion Status
東北大学 大学院文学研究科修士課程哲学専攻 修了
京都大学 大学院教育学研究科修士課程臨床教育学専攻 修了
京都大学 大学院教育学研究科博士課程臨床教育学専攻 研究指導認定退学
Academic Resume (Undergraduate School/Majors)
University(Japanese) University(English) Faculty(Japanese) Faculty(English) Major(s)(Japanese) Major(s)(English) Completion Status
東北大学 文学部人文社会学科 卒業
Work Experience
Period Organization(Japanese) Organization(English) Job title(Japanese) Job title(English)
2011/04/01-2013/03/31 日本学術振興会 特別研究員(DC2)
2014/04/01-2017/09/30 奈良教育大学 教育学部 特任准教授
2017/10/01- 京都大学 大学院教育学研究科 准教授
researchmap URL
https://researchmap.jp/7000021270
Fields of research (key words)
Key words(Japanese) Key words(English)
教育哲学
教育人間学
臨床教育学
地理教育
Published Papers
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
広瀬 悠三 広瀬 悠三 道徳教育における宗教 : カントの道徳教育論の基底を問う試み 道徳教育における宗教 : カントの道徳教育論の基底を問う試み 道徳と教育(日本道徳教育学会), 59, 333, 31-42 道徳と教育(日本道徳教育学会), 59, 333, 31-42 , 59, 333, 31-42 2015/03 Refereed Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 子どもに道徳を教えるということ : カントにおける道徳的問答法の意義を問う 子どもに道徳を教えるということ : カントにおける道徳的問答法の意義を問う 京都大学大学院教育学研究科紀要, 59, 291-303 京都大学大学院教育学研究科紀要, 59, 291-303 , 59, 291-303 2013/04 Refereed Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 “Kant and Cosmopolitanism: Is Cosmopolitanism Naive?” “Kant and Cosmopolitanism: Is Cosmopolitanism Naive?” 臨床教育人間学, 11, 141-147 臨床教育人間学, 11, 141-147 , 11, 141-147 2012/03 English Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 カントにおける啓蒙思想再考--世界市民性と地理的思考に着目して カントにおける啓蒙思想再考--世界市民性と地理的思考に着目して 京都大学大学院教育学研究科紀要, 57, 67-79 京都大学大学院教育学研究科紀要, 57, 67-79 , 57, 67-79 2011/04 Refereed Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 “Kant and Cosmopolitan Design in Education” “Kant and Cosmopolitan Design in Education” Proceedings of the 4th International Symposium between the Institute of Education, University of London (UK), and the Graduate School of Education, Kyoto University, The Global COE Programme: Revitalizing Education for Dynamic Hearts and Minds, Kyoto Univ, 143-147 Proceedings of the 4th International Symposium between the Institute of Education, University of London (UK), and the Graduate School of Education, Kyoto University, The Global COE Programme: Revitalizing Education for Dynamic Hearts and Minds, Kyoto Univ, 143-147 , 143-147 2011/03 English Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 カントの教育思想における幸福の意義--「感性的な幸福」と「最高善における幸福」の間で カントの教育思想における幸福の意義--「感性的な幸福」と「最高善における幸福」の間で 教育哲学研究, 101, 100-117 教育哲学研究, 101, 100-117 , 101, 100-117 2010/05 Refereed Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 “Kant’s Concept of Happiness: Within and Beyond Usefulness” “Kant’s Concept of Happiness: Within and Beyond Usefulness” Proceedings of the 3rd International Symposium between the Institute of Education, University of London (UK), and the Graduate School of Education, Kyoto University, The Global COE Programme: Revitalizing 3 Education for Dynamic Hearts and Minds, Kyot, 43-49 Proceedings of the 3rd International Symposium between the Institute of Education, University of London (UK), and the Graduate School of Education, Kyoto University, The Global COE Programme: Revitalizing 3 Education for Dynamic Hearts and Minds, Kyot, 43-49 , 43-49 2010/03 English Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 限界に立ち向かう世界市民--カントの世界市民的教育論構築への助走 限界に立ち向かう世界市民--カントの世界市民的教育論構築への助走 臨床教育人間学, 10, 63-71 臨床教育人間学, 10, 63-71 , 10, 63-71 2010/03 Disclose to all
池内耕作, 広瀬 悠三 池内耕作, 広瀬 悠三 楽器作り教育の実践と意義--道徳性から宗教性への視点に立って 楽器作り教育の実践と意義--道徳性から宗教性への視点に立って キリスト教教育論集(日本キリスト教教育学会), 18, 17-31 キリスト教教育論集(日本キリスト教教育学会), 18, 17-31 , 18, 17-31 2010/03 Refereed Disclose to all
Title language:
Misc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
広瀬悠三 広瀬悠三 最近10年間の日本における教育発展の現状 最近10年間の日本における教育発展の現状 現代日本の教育改革(論文集), 1-11 現代日本の教育改革(論文集), 1-11 , 1-11 2021/03 Disclose to all
広瀬悠三 広瀬悠三 教育哲学を考える 教育哲学と地理 教育哲学を考える 教育哲学と地理 教育哲学研究, 120, 145-146 教育哲学研究, 120, 145-146 , 120, 145-146 2019/11 Article, review, commentary, editorial, etc.(scientific journal) Disclose to all
広瀬悠三 広瀬悠三 書評 鈴木宏著『カントの批判哲学の教育哲学的意義に関する研究』 書評 鈴木宏著『カントの批判哲学の教育哲学的意義に関する研究』 教育哲学研究, 118, 143-148 教育哲学研究, 118, 143-148 , 118, 143-148 2018/11 Book review, literature introduction, etc. Disclose to all
志村 喬, 山本 隆太, 広瀬 悠三, 金 玹辰 志村 喬, 山本 隆太, 広瀬 悠三, 金 玹辰 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第7回・最終回)「事象を地図的に見出す力」に気づかせる地図のない図表 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第7回・最終回)「事象を地図的に見出す力」に気づかせる地図のない図表 地理, 62, 12, 96-101 地理, 62, 12, 96-101 , 62, 12, 96-101 2017/12 Japanese Disclose to all
ランバート デヴィッド, 広瀬 悠三, 志村 喬 ランバート デヴィッド, 広瀬 悠三, 志村 喬 ランバート デヴィッド, 広瀬 悠三, 志村 喬 Who thinks what in geography classrooms? : Powerful disciplinary knowledge and curriculum futures 地理の教室では,誰が何を考えるのか? : 力強い学問的知識とカリキュラムの未来 Who thinks what in geography classrooms? : Powerful disciplinary knowledge and curriculum futures 新地理 = The new geography, 65, 3, 1-15 新地理 = The new geography, 65, 3, 1-15 新地理 = The new geography, 65, 3, 1-15 2017/12 Japanese Disclose to all
柴田 祥彦, 麻生 慶彦, 広瀬 悠三, 志村 喬 柴田 祥彦, 麻生 慶彦, 広瀬 悠三, 志村 喬 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第6回)NIMBY施設の立地を地理的見方・考え方で検証する 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第6回)NIMBY施設の立地を地理的見方・考え方で検証する 地理, 62, 11, 92-97 地理, 62, 11, 92-97 , 62, 11, 92-97 2017/11 Japanese Disclose to all
志村 喬, 山本 隆太, 広瀬 悠三, 金 玹辰 志村 喬, 山本 隆太, 広瀬 悠三, 金 玹辰 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第1回)イギリス発「地理的見方・考え方」に気づく1枚の図 世界の地理教師たちとつくる新しい地理教材(第1回)イギリス発「地理的見方・考え方」に気づく1枚の図 地理, 62, 6, 96-101 地理, 62, 6, 96-101 , 62, 6, 96-101 2017/06 Japanese Disclose to all
KIM Hyunjin, YAMAMOTO Ryuta, HIROSE Yuzo, SHIMURA Takashi 金 ヒョン辰, 山本 隆太, 広瀬 悠三, 志村 喬 KIM Hyunjin, YAMAMOTO Ryuta, HIROSE Yuzo, SHIMURA Takashi A Capabilities Approach to Powerful Disciplinary Knowledge based Geography Curriculum Making:nternational Collaborative Research for Pre/In-service Teacher Training Program and Expanding the Research in Japan ケイパビリティ論による力強い学問的知識に基づく地理カリキュラムの構築:地理教員養成・研修プログラムの国際共同研究と日本での展望 A Capabilities Approach to Powerful Disciplinary Knowledge based Geography Curriculum Making:nternational Collaborative Research for Pre/In-service Teacher Training Program and Expanding the Research in Japan Proceedings of the General Meeting of the Association of Japanese Geographers, 2017, 0 日本地理学会発表要旨集, 2017, 0 Proceedings of the General Meeting of the Association of Japanese Geographers, 2017, 0 2017 Japanese Disclose to all
Hirose Yuzo 広瀬 悠三 Hirose Yuzo Look on Cosmopolitanism and Geographical Uniqueness 世界市民性と地理的独自性への眼差し(海外学会事情) Look on Cosmopolitanism and Geographical Uniqueness Forum on Modern Education, 23, 0, 357-366 近代教育フォーラム, 23, 0, 357-366 Forum on Modern Education, 23, 0, 357-366 2014 Japanese Disclose to all
アレクサンダー・バッチャニー、広岡義之・津田徹・広瀬悠三(他)(訳) アレクサンダー・バッチャニー、広岡義之・津田徹・広瀬悠三(他)(訳) ヴィクトール・E・フランクルの生涯とロゴセラピーおよび実存分析の発展(2):1927年から1930年における彼の青年心理学の形成に関して ヴィクトール・E・フランクルの生涯とロゴセラピーおよび実存分析の発展(2):1927年から1930年における彼の青年心理学の形成に関して 兵庫大学論集, 18, 285-290 兵庫大学論集, 18, 285-290 , 18, 285-290 2013/03 Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 カントにおける啓蒙思想再考 : 教育の世界市民性に着目して(【一般A-1】教育理論・思想・哲学(1),一般研究発表【A】,発表要旨) カントにおける啓蒙思想再考 : 教育の世界市民性に着目して(【一般A-1】教育理論・思想・哲学(1),一般研究発表【A】,発表要旨) 日本教育学会大會研究発表要項, 69, 0, 88-89 日本教育学会大會研究発表要項, 69, 0, 88-89 , 69, 0, 88-89 2010 Japanese Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 カントにおける地理教育のポテンシャル : 道徳的性格の樹立に注目して(【一般A-1】教育理論・思想・哲学(5),一般研究発表II,発表要旨) カントにおける地理教育のポテンシャル : 道徳的性格の樹立に注目して(【一般A-1】教育理論・思想・哲学(5),一般研究発表II,発表要旨) 日本教育学会大會研究発表要項, 68, 0, 158-159 日本教育学会大會研究発表要項, 68, 0, 158-159 , 68, 0, 158-159 2009 Japanese Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
Conference Activities & Talks
Title Title(Japanese) Title(English) Conference Conference(Japanese) Conference(English) Promotor Promotor(Japanese) Promotor(English) Date Language Assortment Disclose
地理教育における教員養成の教育哲学的意味ーケイパビリティの創出がもたらすもの 地理教育における教員養成の教育哲学的意味ーケイパビリティの創出がもたらすもの 日本地理学会2021春期学術大会 日本地理学会2021春期学術大会 2021/03/27 Symposium workshop panel(public) Disclose to all
Geographical Trust for Constructing a Sustainable Developmental Society Geographical Trust for Constructing a Sustainable Developmental Society Geographical Trust for Constructing a Sustainable Developmental Society Association for Moral Education 46th Annual Conference Association for Moral Education 46th Annual Conference Association for Moral Education 46th Annual Conference 2020/10 English Oral presentation(general) Disclose to all
Trust as a Matrix of Japanese Cultural Relationships[Invited] Trust as a Matrix of Japanese Cultural Relationships [Invited] Trust as a Matrix of Japanese Cultural Relationships [Invited] Second Workshop on Educational Research between TU Dortmund and Kyoto University Second Workshop on Educational Research between TU Dortmund and Kyoto University 2019/03 English Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Moral Education with Religiosity? Rethinking Moral Education for a Caring Society Moral Education with Religiosity? Rethinking Moral Education for a Caring Society Association for Moral Education 44th Annual Conference 2018 Association for Moral Education 44th Annual Conference 2018 2018/11 English Oral presentation(general) Disclose to all
Trusting rather than Understanding Others: Another Intercultural Cosmopolitan Education[Invited] Trusting rather than Understanding Others: Another Intercultural Cosmopolitan Education [Invited] Trusting rather than Understanding Others: Another Intercultural Cosmopolitan Education [Invited] International Conference on Multiculture and Education 2018 International Conference on Multiculture and Education 2018 2018/10 English Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Not Cosmopolitan Education, but Educational Cosmopolitanism: From and for Geographical Children Not Cosmopolitan Education, but Educational Cosmopolitanism: From and for Geographical Children Not Cosmopolitan Education, but Educational Cosmopolitanism: From and for Geographical Children International Network of Philosophers of Education 16th Conference International Network of Philosophers of Education 16th Conference International Network of Philosophers of Education 16th Conference 2018/08 English Oral presentation(general) Disclose to all
A GeoCapabilities Approach in Japan: International Collaborative Research for Pre/In‐service Teacher Training Program and Expanding the Research A GeoCapabilities Approach in Japan: International Collaborative Research for Pre/In‐service Teacher Training Program and Expanding the Research A GeoCapabilities Approach in Japan: International Collaborative Research for Pre/In‐service Teacher Training Program and Expanding the Research 2018 Annual Meeting of American Assosiation of Geographers 2018 Annual Meeting of American Assosiation of Geographers 2018 Annual Meeting of American Assosiation of Geographers 2018/04 Poster presentation Disclose to all
A sophisticated rather than naïve trust: An attempt at constructing moral education for a democratic society A sophisticated rather than naïve trust: An attempt at constructing moral education for a democratic society Association for Moral Education 43rd Annual Conference 2017 Association for Moral Education 43rd Annual Conference 2017 2017/11 English Oral presentation(general) Disclose to all
Vertrauen als neues Wissen: eine Untersuchung des Vertrauensbegriffs in Erziehung[Invited] Vertrauen als neues Wissen: eine Untersuchung des Vertrauensbegriffs in Erziehung [Invited] Internationale Konferenz der Hirtorischen Anthropologie Internationale Konferenz der Hirtorischen Anthropologie 2017/02 German Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Thinking with Conscience: Another Aspect for Cosmopolitan Education Thinking with Conscience: Another Aspect for Cosmopolitan Education International Network of Philosophers of Education (INPE), 15th Conference International Network of Philosophers of Education (INPE), 15th Conference 2016/08 English Oral presentation(general) Disclose to all
地理教育としての自然地理学―カントの自然地理学に着目して― 地理教育としての自然地理学―カントの自然地理学に着目して― 日本地理教育学会第 65 回大会 日本地理教育学会第 65 回大会 2015/07 Disclose to all
まず地理からはじめるということ―カントの地理的道徳教育論の意義を問う ― まず地理からはじめるということ―カントの地理的道徳教育論の意義を問う ― 日本道徳教育学会第 85 回大会 日本道徳教育学会第 85 回大会 2015/06 Disclose to all
Beyond the Prism :Reflections on Cosmopolitanism in Education Beyond the Prism :Reflections on Cosmopolitanism in Education Philosophy of Education Society of Great Britain, 49th Oxford conference Philosophy of Education Society of Great Britain, 49th Oxford conference 2014/03 English Symposium workshop panel(public) Disclose to all
Evil in Education from a Kantian Perspective: Towards a Cosmopolitan Community Evil in Education from a Kantian Perspective: Towards a Cosmopolitan Community European Conference on Educational Research, 2013 Annual Conference European Conference on Educational Research, 2013 Annual Conference 2013/09 English Oral presentation(general) Disclose to all
Geographie als Basis der Erziehung: Zur Aktualität von Kants Erziehungsphilosophie[Invited] Geographie als Basis der Erziehung: Zur Aktualität von Kants Erziehungsphilosophie [Invited] Gastvortrag, Karlsruher Institute für Technology Gastvortrag, Karlsruher Institute für Technology 2012/07 German Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Cosmopolitanism, Education and Kant's Physical Geography Cosmopolitanism, Education and Kant's Physical Geography Philosophy of Education Society of Great Britain, 47th Oxford Conference Philosophy of Education Society of Great Britain, 47th Oxford Conference 2012/03 English Oral presentation(general) Disclose to all
啓蒙と地理学―カント教育思想を手がかりに 啓蒙と地理学―カント教育思想を手がかりに 教育哲学会、 第53回大会 教育哲学会、 第53回大会 2010/11 Disclose to all
カントの教育思想における幸福概念の諸相―『幸福であること』と『幸福に値すること』を軸にして― カントの教育思想における幸福概念の諸相―『幸福であること』と『幸福に値すること』を軸にして― 教育哲学会、第52回大会 教育哲学会、第52回大会 2009/11 Disclose to all
カントにおける地理教育のポテンシャル―道徳的性格の樹立に注目して― カントにおける地理教育のポテンシャル―道徳的性格の樹立に注目して― 日本教育学会、第68回大会 日本教育学会、第68回大会 2009/08 Disclose to all
カントにおける世界市民性に基づく地理教育 カントにおける世界市民性に基づく地理教育 教育哲学会、 第51回大会 教育哲学会、 第51回大会 2008/11 Disclose to all
楽器作りの教育―塩尻西小学校における実践とその意味― 楽器作りの教育―塩尻西小学校における実践とその意味― 日本キリスト教教育学会、 第20回大会 日本キリスト教教育学会、 第20回大会 2008/06 Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
Books etc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Publisher Publisher(Japanese) Publisher(English) Publication date Language Type Disclose
志村喬(編) 志村喬(編) 社会科教育へのケイパビリティ・アプローチ 知識 カリキュラム 教員養成 社会科教育へのケイパビリティ・アプローチ 知識 カリキュラム 教員養成 風間書房 風間書房 2021/03 Contributor Disclose to all
広瀬俊雄, 遠藤孝夫, 池内耕作, 広瀬綾子(編) 広瀬俊雄, 遠藤孝夫, 池内耕作, 広瀬綾子(編) シュタイナー教育100年ー80カ国の人々を魅了する教育の宝庫ー シュタイナー教育100年ー80カ国の人々を魅了する教育の宝庫ー 昭和堂 昭和堂 2020/08 Contributor Disclose to all
山内清郎、原清治、春日井敏之(編) 山内清郎、原清治、春日井敏之(編) 教育原論 教育原論 ミネルヴァ書房 ミネルヴァ書房 2020/02 Contributor Disclose to all
鈴木晶子, 山名淳, 駒込武 鈴木晶子, 山名淳, 駒込武 教職教養講座 第2巻 教育思想・教育史 教職教養講座 第2巻 教育思想・教育史 協同出版 協同出版 2018/11 Contributor Disclose to all
小山虎 小山虎 信頼を考えるーリヴァイアサンから人工知能まで 信頼を考えるーリヴァイアサンから人工知能まで 勁草書房 勁草書房 2018/07 Japanese Joint Work Disclose to all
井藤元 井藤元 ワークで学ぶ教職概論 ワークで学ぶ教職概論 ナカニシヤ出版 ナカニシヤ出版 2017/04 Contributor Disclose to all
広瀬 悠三 広瀬 悠三 カントの世界市民的地理教育ー人間形成論的意義の解明 カントの世界市民的地理教育ー人間形成論的意義の解明 ミネルヴァ書房 ミネルヴァ書房 2017/03 Japanese Single Work Disclose to all
金光靖樹, 佐藤光友 金光靖樹, 佐藤光友 やさしく学ぶ道徳教育 やさしく学ぶ道徳教育 ミネルヴァ書房 ミネルヴァ書房 2016/06 Contributor Disclose to all
井藤元 井藤元 ワークで学ぶ道徳教育 ワークで学ぶ道徳教育 ナカニシヤ出版 ナカニシヤ出版 2016/03 Contributor Disclose to all
アルベルト・レーベル 広岡義之・津田徹(訳) アルベルト・レーベル 広岡義之・津田徹(訳) 教育学の歴史 教育学の歴史 青土社 青土社 2015/11 Joint Translation Disclose to all
広瀬俊雄, 藤林富郎, 池内耕作, 広瀬綾子, 広瀬悠三 広瀬俊雄, 藤林富郎, 池内耕作, 広瀬綾子, 広瀬悠三 「感激」の教育ー楽器作りと合奏の実践 「感激」の教育ー楽器作りと合奏の実践 昭和堂 昭和堂 2012/10 Joint Work Disclose to all
押谷由夫 押谷由夫 自ら学ぶ道徳教育 自ら学ぶ道徳教育 保育出版社 保育出版社 2011/12 Contributor Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
External funds: competitive funds and Grants-in-Aid for Scientific Research (Kakenhi)
Type Position Title(Japanese) Title(English) Period
若手研究(B) Representative 宗教を取り入れた道徳教育による人間形成の理論と実践に関する研究 (平成29年度分) 2016/04/01-2020/03/31
研究活動スタート支援 Representative 批判的思考力育成の基盤をなす地理教育の理論と実践の解明 2014/09/01-2016/03/31
若手研究(B) Representative 宗教を取り入れた道徳教育による人間形成の理論と実践に関する研究 (2019年度分) 2019/04/01-2020/03/31
若手研究 Representative 地理的空間・場所に基づく世界市民的教育の理論と実践に関する研究 2020/04/01-2024/03/31
基盤(B) Assignment ケイパビリティ論に基づく社会系教科教員養成・研修システムの国際共同開発と成果発信 2017/04/01-2021/03/31
若手研究 Representative 地理的空間・場所に基づく世界市民的教育の理論と実践に関する研究 (2020年度分) 2020/04/01-2021/03/31
Teaching subject(s)
Name(Japanese) Name(English) Term Department Period
教育原理II Basics on Education II 後期 教育学部 2018/04-2019/03
教育哲学研究A Studies on Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育哲学研究B Studies on Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育学I Pedagogy I 後期 全学共通科目 2018/04-2019/03
教育学基礎演習I Basic Seminar on Education I 前期 教育学部 2018/04-2019/03
教育学専門ゼミナールII Seminar on Education II 後期 教育学部 2018/04-2019/03
教育学専門ゼミナールI Seminar on Education I 前期 教育学部 2018/04-2019/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学部 2018/04-2019/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学部 2018/04-2019/03
教育学演習II Seminar on Pedagogy II 後期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育学演習I Seminar on Pedagogy I 前期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育研究入門I Introduction to Educational Studies I 前期 教育学部 2018/04-2019/03
教育原理I Basics on Education I 前期 教育学部 2019/04-2020/03
教育哲学研究A Studies on Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育哲学研究B Studies on Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育学基礎演習I Basic Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2019/04-2020/03
教育学専門ゼミナールII Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学部 2019/04-2020/03
教育学専門ゼミナールI Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2019/04-2020/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学部 2019/04-2020/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学部 2019/04-2020/03
教育学演習I Advanced Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育学演習II Advanced Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学研究科 2019/04-2020/03
ILASセミナー:世界のオルタナティブ教育から教育を考える ILAS Seminar :Reflecting Education through World Alternative Educations 前期 全学共通科目 2020/04-2021/03
教育原理II Basics on Education II 後期 教育学部 2020/04-2021/03
教育哲学研究A Studies on Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育哲学研究B Studies on Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育学基礎演習I Basic Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2020/04-2021/03
教育学専門ゼミナールII Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学部 2020/04-2021/03
教育学専門ゼミナールI Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2020/04-2021/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学部 2020/04-2021/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学部 2020/04-2021/03
教育学演習I Advanced Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育学演習II Advanced Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育原理I Basics on Education I 前期 教育学部 2021/04-2022/03
教育哲学研究A Studies on Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2021/04-2022/03
教育哲学研究B Studies on Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2021/04-2022/03
教育学基礎演習I Basic Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2021/04-2022/03
教育学専門ゼミナールII Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学部 2021/04-2022/03
教育学専門ゼミナールI Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学部 2021/04-2022/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学研究科 2021/04-2022/03
教育学専門講読演習A Advanced Reading in Philosophy of Education A 前期 教育学部 2021/04-2022/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学研究科 2021/04-2022/03
教育学専門講読演習B Advanced Reading in Philosophy of Education B 後期 教育学部 2021/04-2022/03
教育学演習I Advanced Seminar on Philosophy of Education I 前期 教育学研究科 2021/04-2022/03
教育学演習II Advanced Seminar on Philosophy of Education II 後期 教育学研究科 2021/04-2022/03

  • <<
  • >>
School management (title, position)
Title Period
教職教育委員会 教職科目連絡小委員会 委員 2017/10/01-2019/03/31
国際高等教育院 企画評価専門委員会 人文・社会科学部会1・委員 2017/10/01-2020/03/31
教職教育委員会教職科目連絡小委員会 ・委員 2019/04/01-2020/03/31
国際高等教育院 企画評価専門委員会 人文・社会科学部会1 委員 2020/04/01-2021/03/31
教職教育委員会教職科目連絡小委員会 委員 2020/04/01-2021/03/31
国際高等教育院 企画評価専門委員会 人文・社会科学部会1 委員 2021/04/01-2022/03/31
教職教育委員会教職科目連絡小委員会 委員 2021/04/01-2022/03/31
Faculty management (title, position)
Title Period
部局自己点検・評価委員会・委員 2018/04/01-2020/03/31
教務委員会・委員 2020/04/01-2021/03/31
教育学部情報セキュリティ委員会・委員 2020/04/01-2022/03/31
学術情報整備委員会・委員 2020/04/01-2022/03/31
部局自己点検・評価委員会・委員 2021/04/01-2022/03/31
Experience of living abroad
Organization Department Research theme Country Period
ロンドン大学教育研究所 イギリス連合王国 2011/06/10-2012/02/07
ヴュルツブルク大学 第二哲学部 ドイツ連邦共和国 2012/03/02-2014/03/31