久富 望

Last Update: 2021/06/30 09:00:46

Print

Name(Kanji/Kana/Abecedarium Latinum)
久富 望/クトミ ノゾム/Kutomi, Nozomu
Primary Affiliation(Org1/Job title)
Graduate School of Education/Assistant Professor
Faculty
Org1 Job title
教育学部
Academic Degree
Field(Japanese) Field(English) University(Japanese) University(English) Method
修士(理学) 京都大学
Academic Resume (Graduate Schools)
University(Japanese) University(English) Faculty(Japanese) Faculty(English) Major(Japanese) Major(English) Completion Status
京都大学 大学院理学研究科修士課程数学・数理解析専攻 修了
京都大学 大学院情報学研究科博士後期課程システム科学専攻 研究指導認定退学
Academic Resume (Undergraduate School/Majors)
University(Japanese) University(English) Faculty(Japanese) Faculty(English) Major(s)(Japanese) Major(s)(English) Completion Status
京都大学 理学部理学科 卒業
Language of Instruction
Language(japanese) Language(english) Code
日本語 Japanese jpn
researchmap URL
https://researchmap.jp/nkutomi
Published Papers
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
Nozomu Kutomi 久富望 Nozomu Kutomi Reports on the all 10 Consecutive On-Line Seminars in COVID-19 コロナ禍における連続オンライン研究会全10回の報告 Reports on the all 10 Consecutive On-Line Seminars in COVID-19 Journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics, 33, 1, 15-25 知能と情報(日本知能情報ファジィ学会誌), 33, 1, 15-25 Journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics, 33, 1, 15-25 2021/02 Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
Yusuke Kita, Nozomu Kutomi, Tomohiro Sakaguchi, Kumiyo Nakakoji Yusuke Kita, Nozomu Kutomi, Tomohiro Sakaguchi, Kumiyo Nakakoji Yusuke Kita, Nozomu Kutomi, Tomohiro Sakaguchi, Kumiyo Nakakoji Design Process Depiction for Richer Process Experience Design Process Depiction for Richer Process Experience Design Process Depiction for Richer Process Experience Proceedings of IASDR 2017, 1-8 Proceedings of IASDR 2017, 1-8 Proceedings of IASDR 2017, 1-8 2017/11 Refereed English Research paper(international conference proceedings) Disclose to all
Kutomi Nozomu 久富望 Kutomi Nozomu 教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴とその展望 教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴とその展望 教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴とその展望 日本画像学会技術研究会論文集, 126, 32-39 日本画像学会技術研究会論文集, 126, 32-39 日本画像学会技術研究会論文集, 126, 32-39 2015/10 Japanese Research paper(research society, symposium, etc.) Disclose to all
Kutomi Nozomu 久富望 Kutomi Nozomu Features of digital textbooks adapted from paper textbooks to maximize teachers’ support. 紙の教科書から推測される教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴 Features of digital textbooks adapted from paper textbooks to maximize teachers’ support. Japanese Journal of Digital Textbook, 1, 37-49 デジタル教科書研究, 1, 37-49 Japanese Journal of Digital Textbook, 1, 37-49 2014/08 Refereed Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
Title language:
Misc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
久富望 久富望 WS「どんなことが起きるかな?AI体験」 WS「どんなことが起きるかな?AI体験」 日本デジタル教科書学会第8回大会(新潟大会) 日本デジタル教科書学会第8回大会(新潟大会) 2019/08/18 Japanese Research paper, summary (national conference and other science council) Disclose to all
Kutomi Nozomu 久富望 Kutomi Nozomu WS "Let's try artificial intelligence technology" WS「人工知能の技術に触れてみよう」 WS "Let's try artificial intelligence technology" 日本デジタル教科書学会第7回年次大会(富山大会) 日本デジタル教科書学会第7回年次大会(富山大会) 2018/08/19 Japanese Research paper, summary (national conference and other science council) Disclose to all
Kutomi Nozomu, Tsuruha Eri, Shioyama Satsuki 久富 望, 鶴羽 愛里, 塩山 皐月 Kutomi Nozomu, Tsuruha Eri, Shioyama Satsuki Which leadership skills are required in a group of leaders? — Approach from “Industry-Academia Collaboration Battle! in Kyoto” — リーダー集団に必要なリーダーシップとは ―「産学連携バトル! in Kyoto」を通して― Which leadership skills are required in a group of leaders? — Approach from “Industry-Academia Collaboration Battle! in Kyoto” — Discussions on studies of design, 11, 31-37 デザイン学論考, 11, 31-37 Discussions on studies of design, 11, 31-37 2017/12 Japanese Disclose to all
Nozomu KUTOMI 久富 望 Nozomu KUTOMI The Battle among Six Brainstorming Battles —A report from the workshop on “Industry-Academia Collaboration Battle! in Kyoto”— 6つのブレストバトル対抗戦実施報告 ―「産学連携バトル! in Kyoto」におけるワークショップより― The Battle among Six Brainstorming Battles —A report from the workshop on “Industry-Academia Collaboration Battle! in Kyoto”— Discussions on studies of design, 10, 3-15 デザイン学論考, 10, 3-15 Discussions on studies of design, 10, 3-15 2017/08 Japanese Disclose to all
Yusuke KITA, Tomohiro SAKAGUCHI, Nozomu KUTOMI 北 雄介, 坂口 智洋, 久富 望 Yusuke KITA, Tomohiro SAKAGUCHI, Nozomu KUTOMI Depicting Complex Design Processes in a Structural Manner デザインプロセス全体を 複雑なまま構造的に記述する試み Depicting Complex Design Processes in a Structural Manner Discussions on studies of design, 10, 35-56 デザイン学論考, 10, 35-56 Discussions on studies of design, 10, 35-56 2017/08 Japanese Disclose to all
Tomohiro SAKAGUCHI, Nozomu KUTOMI, Yusuke KITA 坂口 智洋, 久富 望, 北 雄介 Tomohiro SAKAGUCHI, Nozomu KUTOMI, Yusuke KITA The Expectation and Satisfactions of the Workshop Participants —An Analysis of Data Collected from Kyoto University Summer Design School 2016 (2)— 参加者は何を期待し何に満足しているのか ―京都大学サマーデザインスクール2016のデータ分析 (2)― The Expectation and Satisfactions of the Workshop Participants —An Analysis of Data Collected from Kyoto University Summer Design School 2016 (2)— Discussions on studies of design, 10, 22-34 デザイン学論考, 10, 22-34 Discussions on studies of design, 10, 22-34 2017/08 Japanese Disclose to all
福井 諒太, 増井 隆治, 久富 望, 曽我部 舞奈, 段 正楠, 大関 真之 福井 諒太, 増井 隆治, 久富 望, 曽我部 舞奈, 段 正楠, 大関 真之 <論文・報告>非負値行列因子分解を用いた文章の書き手判別 <論文・報告>非負値行列因子分解を用いた文章の書き手判別 ELCAS Journal, 2, 78-79 ELCAS Journal, 2, 78-79 , 2, 78-79 2017/03 Japanese Disclose to all
Kamada Akira, Duan Zhengnan, Masui Ryuji, Kutomi Nozomu, Sogabe Maina, Ohzeki Masayuki 鎌田 暉, 段 正楠, 増井 隆治, 久富 望, 曽我部 舞奈, 大関 真之 Kamada Akira, Duan Zhengnan, Masui Ryuji, Kutomi Nozomu, Sogabe Maina, Ohzeki Masayuki Earthquake Prediction Using Non-negative Matrix Factorization <論文・報告>非負値制約行列因子分解による地震予測の試み Earthquake Prediction Using Non-negative Matrix Factorization ELCAS Journal, 2, 75-77 ELCAS Journal, 2, 75-77 , 2, 75-77 2017/03 Japanese Disclose to all
Okamoto Naohiro, Duan Zhengnan, Masui Ryuji, Kutomi Nozomu, Sogabe Maina, Ohzeki Masayuki 岡本 直丈, 段 正楠, 増井 隆治, 久富 望, 曽我部 舞奈, 大関 真之 Okamoto Naohiro, Duan Zhengnan, Masui Ryuji, Kutomi Nozomu, Sogabe Maina, Ohzeki Masayuki Predicting the Age of Voice Actors in Japanese Animation Using Simple Perception <論文・報告>単純パーセプトロンを用いたアニメーションキャラクターに関する声優の年齢予測 Predicting the Age of Voice Actors in Japanese Animation Using Simple Perception ELCAS Journal, 2, 71-74 ELCAS Journal, 2, 71-74 , 2, 71-74 2017/03 Japanese Disclose to all
Nozomu KUTOMI, Tomohiro SAKAGUCHI, Yusuke KITA 久富 望, 坂口 智洋, 北 雄介 Nozomu KUTOMI, Tomohiro SAKAGUCHI, Yusuke KITA Do Successes of Workshops Depend on the Organizers' Behavior? : An Analysis of Data Collected from Kyoto University Summer Design School 2016 (1) 実施者の振る舞いはワークショップの成否を左右するのか? : 京都大学サマーデザインスクール 2016 のデータ分析 (1) Do Successes of Workshops Depend on the Organizers' Behavior? : An Analysis of Data Collected from Kyoto University Summer Design School 2016 (1) Discussions on studies of design, 9, 22-35 デザイン学論考, 9, 22-35 Discussions on studies of design, 9, 22-35 2017/03 Japanese Disclose to all
Title language:
Conference Activities & Talks
Title Title(Japanese) Title(English) Conference Conference(Japanese) Conference(English) Promotor Promotor(Japanese) Promotor(English) Date Language Assortment Disclose
教育におけるデータ利活用は何を目指すべきか[Invited] 教育におけるデータ利活用は何を目指すべきか [Invited] 第32回 大学等におけるオンライン教育とデジタル変革に関するサイバーシンポジウム「教育機関DXシンポ」 第32回 大学等におけるオンライン教育とデジタル変革に関するサイバーシンポジウム「教育機関DXシンポ」 国立情報学研究所 大学の情報環境のあり方検討会 国立情報学研究所 大学の情報環境のあり方検討会 2021/05/14 Japanese Symposium workshop panel(nominated) Disclose to all
教育DX、紙からデジタルへ ~デジタルペンが教育に何をもたらすのか~[Invited] 教育DX、紙からデジタルへ ~デジタルペンが教育に何をもたらすのか~ [Invited] Edvation x Summit 2020 online Edvation x Summit 2020 online 2020/11/05 Japanese Symposium workshop panel(nominated) Disclose to all
LMSの初歩の初歩 〜 何のためにあるのか?/教育データ利活用をめぐる議論 〜 LMSの次の未来 LMSの初歩の初歩 〜 何のためにあるのか?/教育データ利活用をめぐる議論 〜 LMSの次の未来 連続研究会「学校教育におけるICT活用」第2回 連続研究会「学校教育におけるICT活用」第2回 京都大学大学院教育学研究科 京都大学大学院教育学研究科 2020/10/23 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
オンライン授業の初歩の初歩/情報活用能力の体系表例 オンライン授業の初歩の初歩/情報活用能力の体系表例 連続研究会「学校教育におけるICT活用」第1回 連続研究会「学校教育におけるICT活用」第1回 京都大学大学院教育学研究科E.FORUM 京都大学大学院教育学研究科E.FORUM 2020/10/16 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
Possibility and Threshold of lessons’ assessment by longitudinal data of questionnaires 縦断的授業アンケートによる授業改善・評価の可能性と限界 Possibility and Threshold of lessons’ assessment by longitudinal data of questionnaires 9th Annual Conference of Japanese Society of Digital Textbook 日本デジタル教科書学会第9回年次大会 9th Annual Conference of Japanese Society of Digital Textbook 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2020/08/11 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
ICT活用における学力の質を検討する ーパフォーマンス評価の視点からー ICT活用における学力の質を検討する ーパフォーマンス評価の視点からー 日本デジタル教科書学会第9回年次大会(京都大会) 日本デジタル教科書学会第9回年次大会(京都大会) 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2020/08/10 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
Report on Series of 10 Pre-Events of the JSDT’s 9th Annual Conference JSDT第9回年次大会プレイベントシリーズ全10回の実施報告 Report on Series of 10 Pre-Events of the JSDT’s 9th Annual Conference 9th Annual Conference of Japanese Society of Digital Textbook 日本デジタル教科書学会第9回年次大会 9th Annual Conference of Japanese Society of Digital Textbook 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2020/08/10 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
遠隔授業・会議におけるZOOM活用法:応用編[Invited] 遠隔授業・会議におけるZOOM活用法:応用編 [Invited] 聖泉大学全学FD・SD研修会,彦根長浜地域連携協議会の事業FD・SD研修会 聖泉大学全学FD・SD研修会,彦根長浜地域連携協議会の事業FD・SD研修会 滋賀大学、滋賀県立大学、長浜バイオ大学、滋賀文教短大、彦根市、長浜市関係者とのプラットフォーム事業 滋賀大学、滋賀県立大学、長浜バイオ大学、滋賀文教短大、彦根市、長浜市関係者とのプラットフォーム事業 2020/07/06 Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
遠隔授業・会議におけるZOOM活用法:初級編[Invited] 遠隔授業・会議におけるZOOM活用法:初級編 [Invited] 聖泉大学全学FD・SD研修会,彦根長浜地域連携協議会の事業FD・SD研修会 聖泉大学全学FD・SD研修会,彦根長浜地域連携協議会の事業FD・SD研修会 滋賀大学、滋賀県立大学、長浜バイオ大学、滋賀文教短大、彦根市、長浜市関係者とのプラットフォーム事業 滋賀大学、滋賀県立大学、長浜バイオ大学、滋賀文教短大、彦根市、長浜市関係者とのプラットフォーム事業 2020/06/11 Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
Informatization of Japanese education and possibility of writing[Invited] 日本における教育の情報化の近未来と書く行為の可能性 [Invited] Informatization of Japanese education and possibility of writing [Invited] Connected Ink 2019 Connected Ink 2019 Connected Ink 2019 株式会社ワコム 株式会社ワコム 2019/11/27 Japanese Disclose to all
Proposal of Method of Visualizing and Comparing Workshops' Processes - Focusing on Actors' Behavior ワークショップのプロセスの可視化・比較手法の提案 -主体の振る舞いに着目して- Proposal of Method of Visualizing and Comparing Workshops' Processes - Focusing on Actors' Behavior The 36th Annual Meeting of Japanese Cognitive Science Society 日本認知科学会 第36回大会 The 36th Annual Meeting of Japanese Cognitive Science Society 日本認知科学会 日本認知科学会 2019/09/05 Japanese Poster presentation Disclose to all
Responsibility and Potential of Evidences of "Effective Education" - Based on the Discussion on Hattie's Researches at the 30th Annual Meeting of the Japan Society for Curriculum Studies 「効果的な教育」のエビデンスの責任と将来性 - 日本カリキュラム学会第30回大会におけるハッティの研究に関する議論を基に Responsibility and Potential of Evidences of "Effective Education" - Based on the Discussion on Hattie's Researches at the 30th Annual Meeting of the Japan Society for Curriculum Studies 日本デジタル教科書学会第8回大会(新潟大会) 日本デジタル教科書学会第8回大会(新潟大会) 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2019/08/17 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
Prospects of Digital Textbooks in Japan[Invited] Prospects of Digital Textbooks in Japan [Invited] Prospects of Digital Textbooks in Japan [Invited] The 25th International Display Workshops The 25th International Display Workshops The 25th International Display Workshops International Display Workshops Incorporated Association International Display Workshops Incorporated Association 2018/12/13 English Oral presentation(general) Disclose to all
Influence of Diagram on Cognitive Load in Math Word Problem Solving Stage 図表が数学問題解決段階の認知負荷に与える影響 Influence of Diagram on Cognitive Load in Math Word Problem Solving Stage The 34th Annual Conference of Japan Society for Educational Technology 日本教育工学会第34回全国大会 The 34th Annual Conference of Japan Society for Educational Technology 日本教育工学会 日本教育工学会 2018/09/29 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
A proposal of designing lessons assuming after introduction learners’ digital textbook 学習者用デジタル教科書導入後を想定した授業づくりの提案 A proposal of designing lessons assuming after introduction learners’ digital textbook 日本デジタル教科書学会第7回年次大会(富山大会) 日本デジタル教科書学会第7回年次大会(富山大会) 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2018/08/18 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
Depicting a Design Process for its Richer Experience Depicting a Design Process for its Richer Experience Depicting a Design Process for its Richer Experience 2017 International Association of Societies of Design Research (IASDR) 2017 International Association of Societies of Design Research (IASDR) 2017 International Association of Societies of Design Research (IASDR) 2017/10/31 English Poster presentation Disclose to all
Extracting Patterns of Learners from Longitudinal Data of Self-Evaluations 自己評価の縦断データによる学習者のパターン分析 Extracting Patterns of Learners from Longitudinal Data of Self-Evaluations The 42th Annual Conference of Japanese Society for Information and Systems in Education(JSiSE) 第42回 教育システム情報学会 全国大会 The 42th Annual Conference of Japanese Society for Information and Systems in Education(JSiSE) 一般社団法人 教育システム情報学会 一般社団法人 教育システム情報学会 2017/08/24 Japanese Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Challenges for Quantitate Analysis and Reputation of Processes of Workshop-style Class - An Example of Pattern Analysis of Organizers' Behavior - ワークショップ型授業におけるプロセスの定量的分析・評価の可能性―オーガナイザーの振る舞い分析を例に Challenges for Quantitate Analysis and Reputation of Processes of Workshop-style Class - An Example of Pattern Analysis of Organizers' Behavior - The 42th Annual Conference of Japanese Society for Information and Systems in Education(JSiSE) 第42回 教育システム情報学会 全国大会 The 42th Annual Conference of Japanese Society for Information and Systems in Education(JSiSE) 一般社団法人 教育システム情報学会 一般社団法人 教育システム情報学会 2017/08/23 Japanese Poster presentation Disclose to all
Potential of Big Data for new methodologies of learning and teaching - raising motivations and skills of low achieving students will be possible - 課題研究04「学び・指導を変えるビッグデータの可能性 ~学力低位層の意欲と学力の底上げが可能に~」 Potential of Big Data for new methodologies of learning and teaching - raising motivations and skills of low achieving students will be possible - 日本デジタル教科書学会 第6回年次大会(東京大会) 日本デジタル教科書学会 第6回年次大会(東京大会) 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2017/08/19 Japanese Symposium workshop panel(nominated) Disclose to all
Depicting Process of Workshops in a Composite and Structural Manner ワークショップのプロセスの複合的・構造的記述 Depicting Process of Workshops in a Composite and Structural Manner 第64回日本デザイン学会春季研究発表大会 第64回日本デザイン学会春季研究発表大会 日本デザイン学会 日本デザイン学会 2017/07/02 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
学習指導要領と「統計」の連携授業実践 - 次期学習指導要領を見据えて - 学習指導要領と「統計」の連携授業実践 - 次期学習指導要領を見据えて - 日本情報科教育学会第10回全国大会 日本情報科教育学会第10回全国大会 日本情報科教育学会 日本情報科教育学会 2017/07/01 Japanese Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Pattern Analysis of Workshop Organizers' Behavior ワークショップにおけるオーガナイザーの振る舞いパターン分析 Pattern Analysis of Workshop Organizers' Behavior 第64回日本デザイン学会春季研究発表大会 第64回日本デザイン学会春季研究発表大会 日本デザイン学会 日本デザイン学会 2017/07/01 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
Towards Constructing Mathematical Models for Representing Massive Learning Data and Applying it to Teachers’ Supports 大量の学習データのためのモデル構築と教育現場への応用に向けて Towards Constructing Mathematical Models for Representing Massive Learning Data and Applying it to Teachers’ Supports Students Research Exchange Workshop in Design デザイン学学生研究交流会 Students Research Exchange Workshop in Design 京都大学デザイン学大学院連携プログラム; デザインイノベーションコンソーシアム 京都大学デザイン学大学院連携プログラム; デザインイノベーションコンソーシアム 2017/03/16 Japanese Poster presentation Disclose to all
Role of Organizers in Workshops on Social Problems 社会課題型ワークショップにおけるオーガナイザーの役割に関する研究 Role of Organizers in Workshops on Social Problems Design Symposium 2016 Designシンポジウム2016 Design Symposium 2016 2016/12/13 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
A Practical Report of trying the Flipped Classroom Style within only School Hours 反転学習の良さを授業時間内で行うことを目指した実践例の報告 A Practical Report of trying the Flipped Classroom Style within only School Hours 日本デジタル教科書学会年次大会 日本デジタル教科書学会年次大会 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2016/08/21 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
Possibilities of electronic paper from teachers' view[Invited] 教育現場視点による電子ペーパーの可能性 [Invited] Possibilities of electronic paper from teachers' view [Invited] 第12回 電子ペーパーシンポジウム 第12回 電子ペーパーシンポジウム (一社)ビジネス機械・情報システム産業協会 電子ペーパーコンソーシアム (一社)ビジネス機械・情報システム産業協会 電子ペーパーコンソーシアム 2016/03/11 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
On analysis of learning states by using learning histories 学習履歴を利用した学習状況の解析 On analysis of learning states by using learning histories The 78th National Convention of IPSJ 情報処理学会第78回全国大会 The 78th National Convention of IPSJ 情報処理学会 情報処理学会 2016/03/11 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴とその展望[Invited] 教育現場に支持されるデジタル教科書の特徴とその展望 [Invited] 電子ペーパー/フレキシブル技術研究会 『電子ペーパーとフレキシブル技術』(2015年度第3回日本画像学会技術研究会) 電子ペーパー/フレキシブル技術研究会 『電子ペーパーとフレキシブル技術』(2015年度第3回日本画像学会技術研究会) 日本画像学会 技術委員会 電子ペーパー部会・デジタルファブリケーション部会 日本画像学会 技術委員会 電子ペーパー部会・デジタルファブリケーション部会 2015/10/20 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
A Universal Study about the Future of using Learning History Data 学習履歴データ利用の未来に関する一般的考察 A Universal Study about the Future of using Learning History Data 日本デジタル教科書学会第5回全国大会 日本デジタル教科書学会第5回全国大会 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2015/08/12 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
教科書及び教材のデジタル化に伴う未来予想図[Invited] 教科書及び教材のデジタル化に伴う未来予想図 [Invited] 2014関西出版技術講座[出版・教育のこれからに関わる電子書籍講座] 2014関西出版技術講座[出版・教育のこれからに関わる電子書籍講座] 2014/10/18 Japanese Public discourse, seminar, tutorial, course, lecture and others Disclose to all
Consideration and proposal for information sharing of “recommended and considered requirements when digital equipment and environment are introduced to schools” 「教育現場へのデジタル機器・環境導入にあたって推奨・検討さ れるべき要件」を情報共有するための考察と提案 Consideration and proposal for information sharing of “recommended and considered requirements when digital equipment and environment are introduced to schools” 日本デジタル教科書学会年次大会 日本デジタル教科書学会年次大会 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2013/08/18 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
学習者用デジタル教科書の概要と,数学教育を中心とした提案[Invited] 学習者用デジタル教科書の概要と,数学教育を中心とした提案 [Invited] 長岡高専数学談話会 長岡高専数学談話会 2012/11/16 Japanese Disclose to all
What it means to be digital(Textbook)-Concrete examples from mathematics- デジタル(教科書)であることの意味 ~算数・数学の具体的事例から~ What it means to be digital(Textbook)-Concrete examples from mathematics- 日本デジタル教科書学会設立記念全国大会 日本デジタル教科書学会設立記念全国大会 日本デジタル教科書学会 日本デジタル教科書学会 2012/08/18 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
Books etc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Publisher Publisher(Japanese) Publisher(English) Publication date Language Type Disclose
西岡, 加名恵, 石井, 英真 西岡, 加名恵, 石井, 英真 教育評価重要用語事典 教育評価重要用語事典 明治図書出版 明治図書出版 2021/03 Japanese Contributor Disclose to all
株式会社ラーンズ 株式会社ラーンズ キミが学びを深める 数学ⅠⅠ・B キミが学びを深める 数学ⅠⅠ・B 株式会社ラーンズ 株式会社ラーンズ 2018/10 Japanese Contributor Disclose to all
株式会社ラーンズ 株式会社ラーンズ キミが学びを深める 数学Ⅰ・A キミが学びを深める 数学Ⅰ・A 株式会社ラーンズ 株式会社ラーンズ 2017/10 Japanese Contributor Disclose to all
久富望 久富望 月間「高等教育」 2017年08月号 月間「高等教育」 2017年08月号 学事出版 学事出版 2017/07 Japanese Contributor Disclose to all
久富望 久富望 算数・数学情報誌「RooT」No.11 算数・数学情報誌「RooT」No.11 日本文教出版 日本文教出版 2013 Japanese Contributor Disclose to all
上野 健爾, 岡部 恒治 上野 健爾, 岡部 恒治 こんな入試になぜできない―大学入試「数学」の虚像と実像 こんな入試になぜできない―大学入試「数学」の虚像と実像 日本評論社 日本評論社 2005/04 Japanese Joint Work Disclose to all
Title language:
Teaching subject(s)
Name(Japanese) Name(English) Term Department Period
教育情報学 Educational Information Science 後期 教育学部 2018/04-2019/03
教育情報学特論 Advanced Studies: Educational Information Science 後期 教育学研究科 2018/04-2019/03
教育情報学 Educational Information Science 後期 教育学部 2019/04-2020/03
教育情報学特論 Advanced Studies: Educational Information Science 後期 教育学研究科 2019/04-2020/03
教育情報学 Educational Information Science 後期 教育学部 2020/04-2021/03
教育情報学特論 Advanced Studies: Educational Information Science 後期 教育学研究科 2020/04-2021/03
教育情報学 Educational Information Science 後期 教育学部 2021/04-2022/03
教育情報学特論 Advanced Studies: Educational Information Science 後期 教育学研究科 2021/04-2022/03
School management (title, position)
Title Period
教員DB基盤仕様検討WG メンバー 2020/10/01-2021/09/30
Faculty management (title, position)
Title Period
紀要編集委員会・委員 2018/04/01-
教育学部情報セキュリティ委員会・委員 2018/04/01-
学術情報整備委員会・委員 2018/04/01-