山内 裕

Last Update: 2021/06/25 23:23:10

Print

Name(Kanji/Kana/Abecedarium Latinum)
山内 裕/ヤマウチ ユタカ/Yamauchi, Yutaka
Primary Affiliation(Org1/Job title)
Graduate School of Management/Professor
Concurrent Affiliation
Org1 Job title
Graduate School of Economics Associate Professor
Contact Address
Type Address(Japanese) Address(English)
Office 京都市左京区吉田本町総合研究2号館3階東側 Yoshida-Honmachi, Sakyo-ku, Kyoto
Phone
Type Number
Office 075-753-3536
E-mail Address
E-mail address
yamauchi @ gsm.kyoto-u.ac.jp
Academic Organizations You are Affiliated to in Japan
Organization name(Japanese) Organization name(English)
組織学会
サービス学会
Academic Organizations Overaseas You are Affiliated to
Organization name Country
Academy of Management
European Group for Organization Studies
Society for Serviceology
Academic Degree
Field(Japanese) Field(English) University(Japanese) University(English) Method
修士(情報学) 京都大学
Ph.D. University of California,Los Angeles
Academic Resume (Graduate Schools)
University(Japanese) University(English) Faculty(Japanese) Faculty(English) Major(Japanese) Major(English) Completion Status
京都大学 大学院情報学研究科修士課程社会情報学専攻 修了
University of California,Los Angeles, John E.Anderson Graduate School of Management,Ph.D.Program 修了
Work Experience
Period Organization(Japanese) Organization(English) Job title(Japanese) Job title(English)
1999/06/01-1999/08/31 Xerox Corporation Xerox Research Center Europe Intern
2000/06/01-2000/08/31 Xerox Corporation Xerox Research Center Europe Intern
2000/09/01-2003/06/10 University of California, Los Angeles Research Assistant
2003/09/01-2004/06/10 University of California, Los Angeles Teaching Assistant
2001/06/11-2001/08/31 Xerox Corporation Palo Alto Research Center Intern
2002/06/11-2002/08/31 Xerox Corporation Palo Alto Research Center Intern
2003/06/11-2003/08/31 Xerox Corporation Palo Alto Research Center Intern
2004/06/11-2010/08/31 Xerox Corporation Palo Alto Research Center Member of Research Staff II
Personal Website(s) (URL(s))
URL
http://yamauchi.net
researchmap URL
https://researchmap.jp/yutaka_yamauchi
Fields of research (key words)
Key words(Japanese) Key words(English)
組織論、研究開発、知識共有、サービスエンカウンター Organization theory, research and development, knowledge sharing, service encounter
組織論 エスノグラフィ エスノメソドロジー 研究開発マネジメント サービス・サイエンス
Published Papers
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Performative Achievement of Routine Recognizability: An Analysis of Order Taking Routines at Sushi Bars Performative Achievement of Routine Recognizability: An Analysis of Order Taking Routines at Sushi Bars Performative Achievement of Routine Recognizability: An Analysis of Order Taking Routines at Sushi Bars Journal of Management Studies Journal of Management Studies Journal of Management Studies 2020 Refereed English Disclose to all
鉄川弘樹, 山内 裕 鉄川弘樹, 山内 裕 鉄川弘樹, 山内 裕 アジャンスマンとしての研究開発マネジメント: 太陽光発電技術と細胞検出技術の事例分析 アジャンスマンとしての研究開発マネジメント: 太陽光発電技術と細胞検出技術の事例分析 アジャンスマンとしての研究開発マネジメント: 太陽光発電技術と細胞検出技術の事例分析 組織科学, 54, 1, 60-73 組織科学, 54, 1, 60-73 組織科学, 54, 1, 60-73 2020 Refereed Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
平本毅, 山内裕 平本毅, 山内裕 平本毅, 山内裕 認識実践の再特定化:透析治療場面のエスノメソドロジー研究 認識実践の再特定化:透析治療場面のエスノメソドロジー研究 認識実践の再特定化:透析治療場面のエスノメソドロジー研究 組織科学, 52, 4, 61-72 組織科学, 52, 4, 61-72 組織科学, 52, 4, 61-72 2019 Refereed Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 鮨屋の注文場面における「時間」への意味付与の会話分析 鮨屋の注文場面における「時間」への意味付与の会話分析 社会言語科学, 21, 1, 286-302 社会言語科学, 21, 1, 286-302 , 21, 1, 286-302 2018 Refereed Disclose to all
山内裕, 佐藤那央 山内裕, 佐藤那央 山内裕, 佐藤那央 「サービスデザインの世界を俯瞰する~アカデミアの観点より~」ユーザー〈脱〉中心サービスデザイン 「サービスデザインの世界を俯瞰する~アカデミアの観点より~」ユーザー〈脱〉中心サービスデザイン 「サービスデザインの世界を俯瞰する~アカデミアの観点より~」ユーザー〈脱〉中心サービスデザイン サービソロジー, 3, 4, 10‐15 サービソロジー, 3, 4, 10‐15 サービソロジー, 3, 4, 10‐15 2017/01/28 Japanese Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 相互行為とてのクリーニング—クリーニング店の接客場面の会話分析 相互行為とてのクリーニング—クリーニング店の接客場面の会話分析 日本語学, 36, 4, 18-30 日本語学, 36, 4, 18-30 , 36, 4, 18-30 2017 Refereed Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 相互行為としてのクリーニング—クリーニング店の接客場面の会話分析 相互行為としてのクリーニング—クリーニング店の接客場面の会話分析 日本語学, 36, 4, 18-30 日本語学, 36, 4, 18-30 , 36, 4, 18-30 2017 Japanese Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 サービスエンカウンターにおける店員の「気づき」の会話分析 サービスエンカウンターにおける店員の「気づき」の会話分析 質的心理学研究, 16, 79-98 質的心理学研究, 16, 79-98 , 16, 79-98 2017 Japanese Disclose to all
Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Reflexivity of Routines: An Ethnomethodological Investigation of Initial Service Encounters at Sushi Bars in Tokyo Reflexivity of Routines: An Ethnomethodological Investigation of Initial Service Encounters at Sushi Bars in Tokyo Reflexivity of Routines: An Ethnomethodological Investigation of Initial Service Encounters at Sushi Bars in Tokyo ORGANIZATION STUDIES, 37, 10, 1473-1499 ORGANIZATION STUDIES, 37, 10, 1473-1499 ORGANIZATION STUDIES, 37, 10, 1473-1499 2016/10 Refereed English Research paper(scientific journal) Disclose to all
山内 裕, 平本 毅, 泉 博子, 張 承姫 山内 裕, 平本 毅, 泉 博子, 張 承姫 ルーチンの達成における説明可能性: クリーニング店のオプション提案の会話分析 ルーチンの達成における説明可能性: クリーニング店のオプション提案の会話分析 組織科学 組織科学 2016/03 Refereed Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
山内 裕, 佐藤 那央 山内 裕, 佐藤 那央 サービスデザイン再考 : 相互主観性からの視座 サービスデザイン再考 : 相互主観性からの視座 マーケティングジャーナル = Japan marketing journal, 35, 3, 64-74 マーケティングジャーナル = Japan marketing journal, 35, 3, 64-74 , 35, 3, 64-74 2016 Japanese Disclose to all
YAMAUCHI Yutaka, HIRAMOTO Takeshi 山内 裕, 平本 毅 YAMAUCHI Yutaka, HIRAMOTO Takeshi Reflexivity of Subject and Object in Organizing:Ethnomethodology of Dialysis Treatment 組織化における主体と客体の相互反映性:透析治療のエスノメソドロジー Reflexivity of Subject and Object in Organizing:Ethnomethodology of Dialysis Treatment Transactions of the Academic Association for Organizational Science, 4, 2, 69-80 組織学会大会論文集, 4, 2, 69-80 Transactions of the Academic Association for Organizational Science, 4, 2, 69-80 2016 Disclose to all
Yutaka Yamauchi Yutaka Yamauchi Yutaka Yamauchi Reflexive Organizing for Knowledge Sharing: An Ethnomethodological Study of Service Technicians Reflexive Organizing for Knowledge Sharing: An Ethnomethodological Study of Service Technicians Reflexive Organizing for Knowledge Sharing: An Ethnomethodological Study of Service Technicians JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES, 52, 6, 742-765 JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES, 52, 6, 742-765 JOURNAL OF MANAGEMENT STUDIES, 52, 6, 742-765 2015/09 Refereed English Research paper(scientific journal) Disclose to all
平本毅, 山内 裕, 北野清晃 平本毅, 山内 裕, 北野清晃 言語と情報への会話分析によるアプローチ:ハンバーガー店の調査から 言語と情報への会話分析によるアプローチ:ハンバーガー店の調査から 日本情報経営学会誌, 35, 1, 19-32 日本情報経営学会誌, 35, 1, 19-32 , 35, 1, 19-32 2014/10 Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
Yutaka Yamauchi Yutaka Yamauchi Yutaka Yamauchi User knowledge transformation through design: A historical materialism perspective User knowledge transformation through design: A historical materialism perspective User knowledge transformation through design: A historical materialism perspective INFORMATION AND ORGANIZATION, 24, 4, 270-290 INFORMATION AND ORGANIZATION, 24, 4, 270-290 INFORMATION AND ORGANIZATION, 24, 4, 270-290 2014/10 Refereed English Research paper(scientific journal) Disclose to all
山内 裕, 平本 毅 山内 裕, 平本 毅 闘いとしてのサービス-顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究- 闘いとしてのサービス-顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究- 組織学会大会論文集, 3, 2, 41-46 組織学会大会論文集, 3, 2, 41-46 , 3, 2, 41-46 2014 Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
Yoshinori Hara, Yutaka Yamauchi, Yoshinori Yamakawa, Junya Fujisawa, Hiroaki Ohshima, Katsumi Tanaka Yoshinori Hara, Yutaka Yamauchi, Yoshinori Yamakawa, Junya Fujisawa, Hiroaki Ohshima, Katsumi Tanaka Yoshinori Hara, Yutaka Yamauchi, Yoshinori Yamakawa, Junya Fujisawa, Hiroaki Ohshima, Katsumi Tanaka How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach Annual SRII Global Conference, SRII, 906-913 Annual SRII Global Conference, SRII, 906-913 Annual SRII Global Conference, SRII, 906-913 2012 Refereed English Research paper(international conference proceedings) Disclose to all
Ellen Isaacs, Margaret Szymanski, Yutaka Yamauchi, James Glasnapp, Kyohei Iwamoto Ellen Isaacs, Margaret Szymanski, Yutaka Yamauchi, James Glasnapp, Kyohei Iwamoto Ellen Isaacs, Margaret Szymanski, Yutaka Yamauchi, James Glasnapp, Kyohei Iwamoto Integrating local and remote worlds through channel blending Integrating local and remote worlds through channel blending Integrating local and remote worlds through channel blending Proceedings of the ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work, CSCW, 617-626 Proceedings of the ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work, CSCW, 617-626 Proceedings of the ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work, CSCW, 617-626 2012 Refereed English Research paper(international conference proceedings) Disclose to all
山内 裕 山内 裕 参加型デザインとその新しい展開 参加型デザインとその新しい展開 システム/制御/情報, 56, 2, 57-64 システム/制御/情報, 56, 2, 57-64 , 56, 2, 57-64 2012 Japanese Research paper(scientific journal) Disclose to all
Barton Friedland, Yutaka Yamauchi Barton Friedland, Yutaka Yamauchi Barton Friedland, Yutaka Yamauchi Reflexive design thinking: Putting more human in human-centered practices Reflexive design thinking: Putting more human in human-centered practices Reflexive design thinking: Putting more human in human-centered practices Interactions, 18, 2, 66-71 Interactions, 18, 2, 66-71 Interactions, 18, 2, 66-71 2011/03 Refereed English Research paper(scientific journal) Disclose to all
Yutaka Yamauchi, E. Burton Swanson Yutaka Yamauchi, E. Burton Swanson Yutaka Yamauchi, E. Burton Swanson Local assimilation of an enterprise system: Situated learning by means of familiarity pockets Local assimilation of an enterprise system: Situated learning by means of familiarity pockets Local assimilation of an enterprise system: Situated learning by means of familiarity pockets INFORMATION AND ORGANIZATION, 20, 3-4, 187-206 INFORMATION AND ORGANIZATION, 20, 3-4, 187-206 INFORMATION AND ORGANIZATION, 20, 3-4, 187-206 2010/07 Refereed English Research paper(scientific journal) Disclose to all
Brigitte Jorda, Yutaka Yamauchi Brigitte Jorda, Yutaka Yamauchi Brigitte Jorda, Yutaka Yamauchi Beyond the University: Teaching Ethnographic Methods in the Corporation Beyond the University: Teaching Ethnographic Methods in the Corporation Beyond the University: Teaching Ethnographic Methods in the Corporation Anthropology News. Anthropology News. Anthropology News. 2008 Refereed English Disclose to all
Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Nozomi Ikeya, Erik Vinkhuyzen Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Nozomi Ikeya, Erik Vinkhuyzen Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Nozomi Ikeya, Erik Vinkhuyzen The Problem of Knowledge Decoupling in Software Development Project The Problem of Knowledge Decoupling in Software Development Project The Problem of Knowledge Decoupling in Software Development Project In Proceedings of the International Conference on Software Engineering (ICSE2006),877-880 In Proceedings of the International Conference on Software Engineering (ICSE2006),877-880 In Proceedings of the International Conference on Software Engineering (ICSE2006),877-880 2006 Refereed English Disclose to all
Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Daniel G. Bobrow Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Daniel G. Bobrow Yutaka Yamauchi, Jack Whalen, Daniel G. Bobrow Information Use of Service Technicians in Difficult Cases Information Use of Service Technicians in Difficult Cases Information Use of Service Technicians in Difficult Cases In Proceedings of ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI2003),81-88 In Proceedings of ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI2003),81-88 In Proceedings of ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI2003),81-88 2003 Refereed English Disclose to all
Jean-Francois Coget, Yutaka Yamauchi, Michael Suman Jean-Francois Coget, Yutaka Yamauchi, Michael Suman Jean-Francois Coget, Yutaka Yamauchi, Michael Suman The Internet, Social Networks and Loneliness The Internet, Social Networks and Loneliness The Internet, Social Networks and Loneliness IT & Society,1,1,1,180-201 IT & Society,1,1,1,180-201 IT & Society,1,1,1,180-201 2002 Refereed English Disclose to all
Yutaka Yamauchi, Makoto Yokozawa, Takeshi Shinohara, Toru Ishida Yutaka Yamauchi, Makoto Yokozawa, Takeshi Shinohara, Toru Ishida Yutaka Yamauchi, Makoto Yokozawa, Takeshi Shinohara, Toru Ishida Collaboration with Lean Media: How Open-Source Software Succeeds Collaboration with Lean Media: How Open-Source Software Succeeds Collaboration with Lean Media: How Open-Source Software Succeeds In Proceedings of ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work (CSCW2000),329-338 In Proceedings of ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work (CSCW2000),329-338 In Proceedings of ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work (CSCW2000),329-338 2000 Refereed English Disclose to all
八槇 博史, 山内 裕, 石田 亨 八槇 博史, 山内 裕, 石田 亨 市場モデルによるQoS制御の実装 市場モデルによるQoS制御の実装 情報処理学会論文誌,40,1,142-149 情報処理学会論文誌,40,1,142-149 1999 Refereed Japanese Disclose to all
H Yamaki, Y Yamauchi, T Ishida H Yamaki, Y Yamauchi, T Ishida H Yamaki, Y Yamauchi, T Ishida Implementation issues on market-based QoS control Implementation issues on market-based QoS control Implementation issues on market-based QoS control INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTI-AGENT SYSTEMS, PROCEEDINGS, 357-364 INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTI-AGENT SYSTEMS, PROCEEDINGS, 357-364 INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTI-AGENT SYSTEMS, PROCEEDINGS, 357-364 1998 Refereed English Research paper(international conference proceedings) Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
Misc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Bibliography Bibliography(Japanese) Bibliography(English) Publication date Refereed paper Language Publishing type Disclose
Suzuki Aya, Yamauchi Yutaka, Hiramoto Takeshi 鈴木 綾, 山内 裕, 平本 毅 Suzuki Aya, Yamauchi Yutaka, Hiramoto Takeshi Concept of Accountability and the application thereof to service design practice:- A Communication design for sales taking of an internet clothes rental service in apparel shops サービスデザインにおける説明可能性概念の応用:アパレルショップにおけるファッションレンタルアプリの成約に関するコミュニケーションのデザイン Concept of Accountability and the application thereof to service design practice:- A Communication design for sales taking of an internet clothes rental service in apparel shops PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD, 65, 0, 552-553 日本デザイン学会研究発表大会概要集, 65, 0, 552-553 PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD, 65, 0, 552-553 2018 Japanese Disclose to all
山内 裕 山内 裕 サービスデザイン サービスデザイン デザイン学概論, 109-125 デザイン学概論, 109-125 , 109-125 2016 Disclose to all
Title language:
Conference Activities & Talks
Title Title(Japanese) Title(English) Conference Conference(Japanese) Conference(English) Promotor Promotor(Japanese) Promotor(English) Date Language Assortment Disclose
Reflexive Valuation: An Ethnomethodological Study of Wine Tasting Reflexive Valuation: An Ethnomethodological Study of Wine Tasting Reflexive Valuation: An Ethnomethodological Study of Wine Tasting European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium 2019/07/06 English Disclose to all
Organizing in gaze: A video-based comparative study of popular and upscale apparel stores Organizing in gaze: A video-based comparative study of popular and upscale apparel stores Organizing in gaze: A video-based comparative study of popular and upscale apparel stores European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium 2018/07/05 English Disclose to all
Keynote: Service as Intersubjective Struggle: A Study of Sushi[Invited] Keynote: Service as Intersubjective Struggle: A Study of Sushi [Invited] International Conference on Serviceology (ICServ2017) International Conference on Serviceology (ICServ2017) 2017/07/14 English Oral presentation(invited, special) Disclose to all
New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan Consumer Culture Theory Conference 2017 Consumer Culture Theory Conference 2017 Consumer Culture Theory Conference 2017 2017/07/10 English Oral presentation(general) Disclose to all
文化をデザインする:「闘争」としてのサービスの含意[Invited] 文化をデザインする:「闘争」としてのサービスの含意 [Invited] Xデザインフォーラム in 京都 Xデザインフォーラム in 京都 2017/05/26 Japanese Oral presentation(invited, special) Disclose to all
Organizing through Intertextuality: A Study of Chef’s Menu Design Organizing through Intertextuality: A Study of Chef’s Menu Design Organizing through Intertextuality: A Study of Chef’s Menu Design 12th Organization Studies Workshop 12th Organization Studies Workshop 12th Organization Studies Workshop 2017/05/18 English Oral presentation(general) Disclose to all
Service is an Inter-Subjective Struggle: A Study of Sushi Bars in Tokyo Service is an Inter-Subjective Struggle: A Study of Sushi Bars in Tokyo Service is an Inter-Subjective Struggle: A Study of Sushi Bars in Tokyo Consumer Culture Theory (CCT) Conference 2016 Consumer Culture Theory (CCT) Conference 2016 Consumer Culture Theory (CCT) Conference 2016 2016/07/09 English Oral presentation(general) Disclose to all
闘争としてのサービス: デザインへの含意[Invited] 闘争としてのサービス: デザインへの含意 [Invited] ヒューマンインタフェース学会UXSD研究会 ヒューマンインタフェース学会UXSD研究会 2015/11/26 Japanese Oral presentation(invited, special) Disclose to all
A Creed for Service Designers A Creed for Service Designers A Creed for Service Designers International Conference on Serviceology International Conference on Serviceology International Conference on Serviceology 2015/07 English Oral presentation(general) Disclose to all
サービスデザインの実践: 人がつながるファストフード サービスデザインの実践: 人がつながるファストフード サービス学会第3回国内大会 サービス学会第3回国内大会 2015 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
コンテクスト高依存サービス視覚化のための サービスメタモデリング: 江戸前鮨におけるコミュニケーションのメタモデル表現 コンテクスト高依存サービス視覚化のための サービスメタモデリング: 江戸前鮨におけるコミュニケーションのメタモデル表現 サービス学会第3回国内大会 サービス学会第3回国内大会 2015 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
サービス価値の考察〜『食べログ』における高級鮨屋の評価分析〜 サービス価値の考察〜『食べログ』における高級鮨屋の評価分析〜 サービス学会第3回国内大会 サービス学会第3回国内大会 2015 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
サービスエンカウンターにおける店員の「気づき」: イタリアンレストランの注文場面の会話分析 サービスエンカウンターにおける店員の「気づき」: イタリアンレストランの注文場面の会話分析 サービス学会第3回国内大会 サービス学会第3回国内大会 2015 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
医療と日常を架橋する: 透析治療における医療スタッフと患者の会話分析 医療と日常を架橋する: 透析治療における医療スタッフと患者の会話分析 サービス学会第3回国内大会 サービス学会第3回国内大会 2015 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
User-De-Centeredness in Service Design User-De-Centeredness in Service Design The 2nd International Conference on Serviceology (ICServ2014) The 2nd International Conference on Serviceology (ICServ2014) 2014/09 English Oral presentation(general) Disclose to all
Behaving Routinely in Sushi Bars: An Ethnomethodological Investigation of Initial Service Encounters Behaving Routinely in Sushi Bars: An Ethnomethodological Investigation of Initial Service Encounters Academy of Management Annual Meeting Academy of Management Annual Meeting 2014/08 English Oral presentation(general) Disclose to all
日本的サービスについての試論 日本的サービスについての試論 サービス学会国内大会 サービス学会国内大会 2014 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
ファストフードにおけるメニュー表を使った注文〜エスノメソドロジー分析〜 ファストフードにおけるメニュー表を使った注文〜エスノメソドロジー分析〜 サービス学会国内大会 サービス学会国内大会 2014 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
闘いとしてのサービスのデザイン 闘いとしてのサービスのデザイン Designシンポジウム2014 Designシンポジウム2014 2014 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
鮨屋における注文の適切性をめぐるやりとり--会話分析を用いて 鮨屋における注文の適切性をめぐるやりとり--会話分析を用いて サービス学会国内大会 サービス学会国内大会 2013 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
相互行為の中でのサービスの構築: クリーニング屋におけるオプションの勧め方 相互行為の中でのサービスの構築: クリーニング屋におけるオプションの勧め方 サービス学会国内大会 サービス学会国内大会 2013 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
鮨屋でふつうにふるまうこと: 相互行為のエスノメソドロジー分析 鮨屋でふつうにふるまうこと: 相互行為のエスノメソドロジー分析 応用地域学会 応用地域学会 2013 Japanese Oral presentation(invited, special) Disclose to all
クリーニング屋のサービスエンカウンタ クリーニング屋のサービスエンカウンタ 社会言語科学会第32回大会 社会言語科学会第32回大会 2013 Japanese Oral presentation(general) Disclose to all
How Japanese traditional “Omonpakari” services are delivered How Japanese traditional “Omonpakari” services are delivered Proceedings of the 2012 Service Research and Innovation Institute Global Conference Proceedings of the 2012 Service Research and Innovation Institute Global Conference 2012 English Oral presentation(general) Disclose to all
How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach How Japanese traditional "Omonpakari" services are delivered - A multidisciplinary approach Annual SRII Global Conference, SRII Annual SRII Global Conference, SRII Annual SRII Global Conference, SRII 2012 English Disclose to all
Teaching Organizational Ethnography Teaching Organizational Ethnography Teaching Organizational Ethnography In Proceedings of The Third Annual Ethnographic Praxis in Industry Conference (EPIC),270-282 In Proceedings of The Third Annual Ethnographic Praxis in Industry Conference (EPIC),270-282 In Proceedings of The Third Annual Ethnographic Praxis in Industry Conference (EPIC),270-282 2007 English Disclose to all
Multi-tasking in traditional Japanese sushi restaurant and its role in service encounter Multi-tasking in traditional Japanese sushi restaurant and its role in service encounter International Conference on Conversation Analysis International Conference on Conversation Analysis English Oral presentation(general) Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
Books etc
Author Author(Japanese) Author(English) Title Title(Japanese) Title(English) Publisher Publisher(Japanese) Publisher(English) Publication date Language Type Disclose
Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto, Nao Sato Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto, Nao Sato Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto, Nao Sato Service Engineering for Gastronomic Sciences Service Engineering for Gastronomic Sciences Service Engineering for Gastronomic Sciences Springer Springer Springer 2020/06 Contributor Disclose to all
酒井敏, 小木曽哲, 山内裕, 那須耕介, 川上浩司, 神川龍馬 酒井敏, 小木曽哲, 山内裕, 那須耕介, 川上浩司, 神川龍馬 京大変人講座: 常識を飛び越えると、何かが見えてくる 京大変人講座: 常識を飛び越えると、何かが見えてくる 三笠書房 三笠書房 2019/04 Joint Work Disclose to all
Holt, R, Yamauchi, Y Holt, R, Yamauchi, Y Holt, R, Yamauchi, Y The Organization of Craft Work Identities, Meanings and Materiality The Organization of Craft Work Identities, Meanings and Materiality The Organization of Craft Work Identities, Meanings and Materiality Routledge Routledge Routledge 2018 Contributor Disclose to all
Suzuki, S, Yamauchi, Y Suzuki, S, Yamauchi, Y Suzuki, S, Yamauchi, Y SAGE Handbook of Service-Dominant Logic SAGE Handbook of Service-Dominant Logic SAGE Handbook of Service-Dominant Logic Sage Sage Sage 2018 Contributor Disclose to all
Yamauchi, Y Yamauchi, Y Yamauchi, Y Handbook of Service Science Volume 2 Handbook of Service Science Volume 2 Handbook of Service Science Volume 2 Springer Springer Springer 2018 Contributor Disclose to all
山内 裕, 平本毅, 杉万俊夫 山内 裕, 平本毅, 杉万俊夫 組織・コミュニティデザイン 組織・コミュニティデザイン 共立出版 共立出版 2017/10 Joint Work Disclose to all
Yutaka Yamauchi 山内 裕 Yutaka Yamauchi Japanese Management in Evolution Japanese Management in Evolution Japanese Management in Evolution Routledge Routledge Routledge 2017 Contributor Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 ワークプレーススタディーズ: 働くことのエスノメソドロジー ワークプレーススタディーズ: 働くことのエスノメソドロジー ハーベスト社 ハーベスト社 2017 Contributor Disclose to all
山内 裕 山内 裕 デザイン学概論 デザイン学概論 共立出版 共立出版 2016/04 Contributor Disclose to all
平本 毅, 山内 裕 平本 毅, 山内 裕 雑談の美学:言語研究からの再考 雑談の美学:言語研究からの再考 ひつじ書房 ひつじ書房 2016/02 Contributor Disclose to all
Yutaka Yamauchi 山内 裕 Yutaka Yamauchi Serviceology for Designing the Future Serviceology for Designing the Future Serviceology for Designing the Future Springer Springer Springer 2016 Contributor Disclose to all
山内 裕 山内 裕 「闘争」としてのサービス—顧客インタラクションの研究 「闘争」としてのサービス—顧客インタラクションの研究 中央経済社 中央経済社 2015/03 Single Work Disclose to all
小林潔司, 原良憲, 山内裕 小林潔司, 原良憲, 山内裕 日本型クリエイティブ・サービスの時代 「おもてなし」への科学 的接近 日本型クリエイティブ・サービスの時代 「おもてなし」への科学 的接近 日本評論社 日本評論社 2014/10 Editor Disclose to all
Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto 山内 裕 Yutaka Yamauchi, Takeshi Hiramoto Serviceology for Services Serviceology for Services Serviceology for Services Springer Springer Springer 2014 Contributor Disclose to all
Yutaka Yamauchi 山内 裕 Yutaka Yamauchi Field Informatics Field Informatics Field Informatics Springer Springer Springer 2012 Contributor Disclose to all
Yutaka Yamauchi 山内 裕 Yutaka Yamauchi Making Work Visible Ethnographically Grounded Case Studies of Work Practice Making Work Visible Ethnographically Grounded Case Studies of Work Practice Making Work Visible Ethnographically Grounded Case Studies of Work Practice Cambridge University Press Cambridge University Press Cambridge University Press 2011 Contributor Disclose to all

  • <<
  • >>
Title language:
External funds: competitive funds and Grants-in-Aid for Scientific Research (Kakenhi)
Type Position Title(Japanese) Title(English) Period
若手研究(B) Representative 企業内研究開発における研究テーマ構築に関する調査 2011-2013
若手研究(B) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究 2014/04/01-2017/03/31
基盤研究(A) Assignment 経験・信頼に基づく知識活用型サービスバリューチェーンの実証研究 2013/04/01-2018/03/31
JST-RISTEX 問題解決型サービス科学研究開発プログラム Assignment 日本型クリエイティブサービスの理論分析とグローバル展開に向けた適用研究 2011/10/01-2014/09/30
国際共同研究強化 Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究(国際共同研究強化) (平成27年度分) 2015/04/01-2016/03/31
若手研究(B) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究 (平成27年度分) 2015/04/01-2016/03/31
若手研究(B) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究 (平成28年度分) 2016/04/01-2017/03/31
国際共同研究加速基金(国際共同研究強化) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究(国際共同研究強化) (平成28年度分) 2016/04/01-2017/03/31
国際共同研究加速基金(国際共同研究強化) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究(国際共同研究強化) (平成29年度分) 2017/04/01-2018/03/31
基盤研究(C) Representative 価値創造のための文化構築の探究 (平成29年度分) 2017/04/01-2018/03/31
国際共同研究加速基金(国際共同研究強化) Representative 顧客インタラクションのエスノメソドロジー研究(国際共同研究強化) (平成30年度分) 2018/04/01-2019/03/31
基盤研究(C) Representative 価値創造のための文化構築の探究 (平成30年度分) 2018/04/01-2019/03/31
基盤研究(C) Representative 価値創造のための文化構築の探究 (2019年度分) 2019/04/01-2020/03/31
基盤研究(B) Representative エスノメソドロジーの相互反映性概念に基づく組織化理論の再考 (2020年度分) 2020/04/01-2021/03/31

  • <<
  • >>
External funds: other than those above
System Main person Title(Japanese) Title(English) Period
二国間交流事業共同研究・セミナー 山内 裕 アジアにおけるエスノグラフィと相互行為:学際的研究手法 (平成28年度分) 2016/04/01-2017/03/31
Teaching subject(s)
Name(Japanese) Name(English) Term Department Period
SワークショップⅠ(山内) Service Value Creation 前期 経営管理教育部 2011/04-2012/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation 後期 経営管理教育部 2011/04-2012/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2011/04-2012/03
サービス創出方法論 通年 経営管理大学院 2010-
IT知的活用論(A群) Intellectural Use of Information Technology 前期 全学共通科目 2011/04-2012/03
IT知的活用論(A群) Intellectural Use of Information Technology 後期 全学共通科目 2011/04-2012/03
IT知的活用論(B群) Intellectural Use of Information Technology 前期 全学共通科目 2011/04-2012/03
IT知的活用論(B群) Intellectural Use of Information Technology 後期 全学共通科目 2011/04-2012/03
IT知的活用論(A群) Intellectural Use of Information Technology 前期 全学共通科目 2012/04-2013/03
IT知的活用論(A群) Intellectural Use of Information Technology 後期 全学共通科目 2012/04-2013/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2012/04-2013/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2012/04-2013/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2012/04-2013/03
組織行動 Organizational Behavior 前期 経営管理教育部 2012/04-2013/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2013/04-2014/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2013/04-2014/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2013/04-2014/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2013/04-2014/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2013/04-2014/03
情報活用論 Information Literacy 後期 全学共通科目 2013/04-2014/03
フィールド分析法 Methodology for Field Analysis 後期 教育学研究科 2014/04-2015/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 教育学研究科 2014/04-2015/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2014/04-2015/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 情報学研究科 2014/04-2015/03
組織行動 Organizational Behavior 前期 経営管理教育部 2014/04-2015/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2014/04-2015/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2014/04-2015/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2014/04-2015/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2014/04-2015/03
情報活用論 Information Literacy 後期 全学共通科目 2014/04-2015/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2015/04-2016/03
Organization and Management Organization and Management 後期 経営管理教育部 2015/04-2016/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2015/04-2016/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2015/04-2016/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 情報学研究科 2015/04-2016/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2015/04-2016/03
情報活用論 Information Literacy 後期 全学共通科目 2015/04-2016/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2015/04-2016/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2015/04-2016/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2016/04-2017/03
Organization and Management Organization and Management 前期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
情報企業論 Information and Enterprise 後期 全学共通科目 2016/04-2017/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
組織行動 Organizational Behavior 前期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2016/04-2017/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2016/04-2017/03
Inter-cultural communication Inter-cultural communication 前期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
Organization and Management Organization and Management 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
入門演習 Introductory seminar 前期 経済学部 2017/04-2018/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 情報学研究科 2017/04-2018/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
組織文化論 Organizational Culture 後期 経済学研究科 2017/04-2018/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2017/04-2018/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
サービス経営学 Service Management 前期 経済学部 2017/04-2018/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
経営科学特別演習 II Study on Management Science II 後期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
経営科学特別演習 I Study on Management Science I 前期 経営管理教育部 2017/04-2018/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2018/04-2019/03
Inter-cultural communication Inter-cultural communication 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
Organization and Management Organization and Management 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
入門演習 Introductory seminar 前期 経済学部 2018/04-2019/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 工学研究科 2018/04-2019/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 情報学研究科 2018/04-2019/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
2回生演習 intermediate seminar 前期 経済学部 2018/04-2019/03
2回生演習 intermediate seminar 後期 経済学部 2018/04-2019/03
演 習 advanced seminar 前期 経済学部 2018/04-2019/03
演 習 advanced seminar 後期 経済学部 2018/04-2019/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
組織文化論 Organizational Culture 後期 経済学研究科 2018/04-2019/03
組織行動 Organizational Behavior 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 全学共通科目 2018/04-2019/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 工学研究科 2018/04-2019/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 後期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
経営科学特別演習 II Study on Management Science II 後期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
経営科学特別演習 I Study on Management Science I 前期 経営管理教育部 2018/04-2019/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2019/04-2020/03
Organization and Management Organization and Management 前期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
SワークショップII(山内) Service & Hospitality Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
SワークショップII(山内) Service Value Creation Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
SワークショップI(山内) Service & Hospitality Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
SワークショップI(山内) Service Value Creation Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
入門演習 Introductory seminar 前期 経済学部 2019/04-2020/03
フィールド分析法 Field Analysis 後期 工学研究科 2019/04-2020/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
卒業論文 Graduation Thesis 後期 経済学部 2019/04-2020/03
2回生演習 intermediate seminar 前期 経済学部 2019/04-2020/03
2回生演習 intermediate seminar 後期 経済学部 2019/04-2020/03
情報システム分析論 Information System Analysis 前期 情報学研究科 2019/04-2020/03
情報システム論実習 Practice of Information Systems 前期 情報学研究科 2019/04-2020/03
演 習 advanced seminar 前期 経済学部 2019/04-2020/03
演 習 advanced seminar 後期 経済学部 2019/04-2020/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
組織文化論 Organizational Culture 後期 経済学研究科 2019/04-2020/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 全学共通科目 2019/04-2020/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
サービス経営学 Service Management 前期 経済学部 2019/04-2020/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
経営科学特別演習 II Study on Management Science II 後期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
経営科学特別演習 I Study on Management Science I 前期 経営管理教育部 2019/04-2020/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2020/04-2021/03
iBA Workshop II (山内) International Business Administration Workshop II 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
iBA Workshop I (山内) International Business Administration Workshop I 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
SワークショップII(山内) Service & Hospitality Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
SワークショップII(山内) Service Value CreationWorkshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
SワークショップI(山内) Service & Hospitality Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
SワークショップⅠ(山内) Service Value CreationWorkshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
入門演習10 Introductory seminar 前期 経済学部 2020/04-2021/03
フィールド分析法 Field Analysis 前期 工学研究科 2020/04-2021/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
卒業論文 Graduation Thesis 後期 経済学部 2020/04-2021/03
2回生演習 intermediate seminar 前期 経済学部 2020/04-2021/03
2回生演習 intermediate seminar 後期 経済学部 2020/04-2021/03
情報システム分析論 Information system Analysis 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
情報システム分析論(日本語) Information System Analysis (Jp) 前期 情報学研究科 2020/04-2021/03
情報システム分析論(英語) Information System Analysis (En) 前期 情報学研究科 2020/04-2021/03
情報システム論実習(日本語) Practice of Information Systems (Jp) 前期 情報学研究科 2020/04-2021/03
情報システム論実習(英語) Practice of Information Systems (En) 前期 情報学研究科 2020/04-2021/03
演習(4回生) advanced seminar 前期 経済学部 2020/04-2021/03
演習(3回生) advanced seminar 前期 経済学部 2020/04-2021/03
演習(4回生) advanced seminar 後期 経済学部 2020/04-2021/03
演習(3回生) advanced seminar 後期 経済学部 2020/04-2021/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
組織文化論 Organizational Culture 後期 経済学研究科 2020/04-2021/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 全学共通科目 2020/04-2021/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
サービス経営学 Service Management 前期 経済学部 2020/04-2021/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
経営科学特別演習 II Study on Management Science II 後期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
経営科学特別演習 I Study on Management Science I 前期 経営管理教育部 2020/04-2021/03
デザインエスノグラフィ Design Ethnography 後期 工学研究科 2021/04-2022/03
iBA Workshop II (山内) International Business Administration Workshop II 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
iBA Workshop I (山内) International Business Administration Workshop I 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
SワークショップII(山内) Service & Hospitality Workshop II (Yamauchi) 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
SワークショップI(山内) Service & Hospitality Workshop I (Yamauchi) 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
フィールド分析法 Field Analysis 前期 工学研究科 2021/04-2022/03
サービス創出方法論 Method for Service Creation 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
卒業論文 Graduation Thesis 後期 経済学部 2021/04-2022/03
2回生演習 intermediate seminar 前期 経済学部 2021/04-2022/03
2回生演習 intermediate seminar 後期 経済学部 2021/04-2022/03
情報システム分析論 Information system Analysis 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
演習(4回生) advanced seminar 前期 経済学部 2021/04-2022/03
演習(3回生) advanced seminar 前期 経済学部 2021/04-2022/03
演習(4回生) advanced seminar 後期 経済学部 2021/04-2022/03
演習(3回生) advanced seminar 後期 経済学部 2021/04-2022/03
サービス・デザイン特論 Advanced Service Design 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
組織行動 Organizational Behavior 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 全学共通科目 2021/04-2022/03
組織・コミュニティデザイン論 Organization and Community Design 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
経営学原理 Management 後期 経済学研究科 2021/04-2022/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
経営科学リサーチ実習 I Practice on Management Science I 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
経営科学特別演習 II Study on Management Science II 後期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
経営科学特別演習 I Study on Management Science I 前期 経営管理教育部 2021/04-2022/03
経営組織論 Organizational Theory 前期 経済学研究科 2021/04-2022/03

  • <<
  • >>
Supervising student activities at clubs / circles
Club/circle name(Japanese) Club/circle name(English) Period
神陵ヨットクラブ -
School management (title, position)
Title Period
FD研究検討委員会 委員 2015/04/01-2017/03/31
学生生活委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
学生生活委員会第三小委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
Faculty management (title, position)
Title Period
経営管理大学院 点検評価委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
経営管理大学院 教務系委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
経営管理大学院 寄附講座・共同研究講座専門委員会 委員 2019/04/01-
経営管理大学院 情報セキュリティ委員会 委員 2019/04/01-2020/03/31
経営管理大学院 教務系委員会 委員 2020/04/01-2021/03/31
経営管理大学院 点検評価委員会 委員 2020/04/01-2022/03/31
経営管理大学院 教務系委員会 委員 2021/04/01-2022/03/31
経済学研究科 図書委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
経済学研究科 施設運営委員会 委員 2018/04/01-2020/03/31
経済学研究科 経済学会委員会 委員 2019/07/01-2021/06/30
Other activities (private companies, NPOs, etc.)
Company name Activity Period
パロアルトリサーチセンター㈱ 組織の現場におけるエスノグラフィ研究員 2011/10/17-2012/08/31
㈱NTTデータ・㈱野村総合研究所 デザイン型人材10倍増プロジェクトアドバイザー 2011/11/25-2012/01/31
パロアルトリサーチセンター株式会社 組織の現場におけるエスノグラフィ研究員 2012/10/22-2013/08/31